חדשות בארץ

"אשת חיל מי ימצא. אני מצאתי": ארבעת נרצחי הפיגוע בבאר שבע הובאו למנוחות

הרב משה קרביצקי, לורה יצחק, מנחם יחזקאל ודוריס יחבס הי"ד, שנרצחו בפיגוע בבאר שבע, הובאו למנוחות. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התבלבל בדבריו בהלווייתה של יחבס, כשהכריז כי כוחות הביטחון ישימו יד על המחבל שכבר נהרג. שרים אחרים שהגיעו ללוויות ספגו קולות ביקורות מהקהל

  • כ' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
אא

הרב משה קרביצקי, לורה יצחק, מנחם יחזקאל ודוריס יחבס הי"ד, שנרצחו בפיגוע הדקירה בבאר שבע, הובאו היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בעיר ובבית העלמין במושב גילת. אלפי אנשים, בהם חבריהם, מקורביהם וגם אזרחים שלא הכירו אותם, הגיעו ללוות אותם בדרכם האחרונה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב עורר סערה כאשר בהלווייתה של דוריס יחבס הי"ד הבטיח שכוחות הביטחון יעשו הכל עד שיתפסו את המחבל – אף שהמחבל חוסל כבר בזירת הפיגוע. "לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט במלוא חומרת הדין", אמר. דבריו של בר לב זכו לצעקות מאנשים בקהל שצעקו לעברו: "הוא מת". בר-לב אמר לאחר מכן בתגובה ל-N12: "מודה, התבלבלתי". לדבריו, הוא כלל לא היה אמור לנאום בהלוויה, אך כשהתבקש לכך לא סירב ואלתר את דבריו.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שהגיעה ללווייתו של מנחם יחזקאל הי"ד, זכתה לקריאה מאישה שישבה בקהל: "יושבת עם תומכי טרור". שר התפוצות נחמן שי ספג צעקות במהלך הלווייתה של לורה יצחק הי"ד, מאדם שצעק לעברו: "תסתכל על האבא. עייפנו, אתם מפזרים הבטחות". הקהל במקום ניסה להסות אותו.

בעלה של לורה, טל, ספד לה: "בן עוולה יום אחד קם והחליט לרצוח בדם קר. בלי סיבה. בגלל שהיא יהודייה. לא בגלל משהו אחר. מה אעשה עכשיו? חלמנו לגדל את הבנות בצניעות. תמיד היית בשביל כולם. בשביל הבנות. איך ממשיכים מכאן? אספר עלייך בכל מקום. שכל העולם יידע מי את. לב טהור. יהודייה צדיקה. אשת חיל מי ימצא. ואני מצאתי. תעירו אותי מחלום הבלהות הזה".

אחיו של מנחם, יפתח, ספד לו: "קשה לי לעמוד פה היום להספיד את אחי היקר. אנחנו המומים וכואבים לעמוד כאן ולהיפרד ממך. נרצחת על ידי בן עוולה בגלל היותך יהודי. עלינו מהודו והגענו לבאר שבע ב-1963, ומאז אנחנו פה. גרנו במעברת באר שבע. ההורים חינכו אותנו על אהבת ארץ ישראל והמסורת היהודית. הוא היה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו. אמא שלנו הלכה מאתנו לפני ארבע שנים, ובקשתה האחרונה הייתה שנשמור עליך. אתמול לא הצלחנו לשמור עליך. נלקחת מאיתנו באכזריות".

נרצח נוסף בפיגוע הוא הרב משה קרביצקי הי"ד, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע. בעברו ניהל הרב במשך כעשור את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת "כולל חב"ד", שם סעדו מדי יום קשישים רבים ונזקקים.

שליח חב"ד הראשי בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, ספד לרב קרביצקי: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, ייבדלו לחיים טובים ארוכים, את הכל, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

תגיות:באר שבעפיגועהלוויותעמר בר-לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה