עובדות שלא ידעתם

הידעתם איפה יש הכי הרבה טחנות רוח?

איזה כלי תעופה מחקה ציפורים, איך האפרוח בוקע מהביצה, ומהו הגז הנפוץ ביקום? 5 עובדות שלא ידעתם

  • י"ט אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם איזה כלי תעופה חיקה ציפורים? האורניתופטר היה ועודנו ניסיון של אנשים ליצור כלי תעופה שמחקה את יכולת התעופה של הציפור – המכשיר מופעל באמצעות הנעה של הידיים מעלה ומטה, בדומה לכנפיים. האורניתופטר פותח בתקופת הרנסנס, ועד היום יש מי שמאמין בו, אך בפועל הוא מעניק יכולות תעופה מוגבלות מאוד, ורחוק מלחקות את היכולת הנפלאה שהעניק הקב"ה לציפורים.

הידעתם איזו מחלה מופצת באמצעות יתושים? המלריה היא מחלה קטלנית מאוד, שנפוצה באזורים מסוימים בעולם – בעיקר באפריקה. המחלה מועברת על ידי יתושי אנופלס, שמעבירים את טפילי המלריה מאנשים חולים לאנשים בריאים. אין חיסון למחלה ואין תרופה שמרפאת אותה לגמרי. עם זאת, לאחרונה הצליחו ניסיונות של הנדסה גנטית של היתושים, כך שיהיו עמידים בפני המחלה ולא יעבירו אותה.

הידעתם איך האפרוח בוקע מהביצה? לפני שהאפרוח בוקע, יש על המקור שלו "שן-ביצה" – בליטה שנמצאת על קצה המקור ומסייעת לו לנקוש על הביצה מבפנים ולבקוע בה חור. לאחר הבקיעה, שן הביצה מתמזגת בהדרגה אל המקור של האפרוח.

הידעתם איפה יש הכי הרבה טחנות רוח? המקבץ הגדול ביותר של טחנות רוח נמצא בכפר ההולנדי קינדרדייק. יש בו 19 טחנות רוח, חלקן שרדו עוד מאז שנת 1740 למניינם. הטחנות במקום אינן מיועדות דווקא לטחינת קמח, אלא לייבוש שטחים לחקלאות באמצעות שאיבת מים. כיום הכפר מהווה אתר תיירותי.

הידעתם מהו הגז הנפוץ ביקום? כ-75% מהחומר שביקום הוא גז המימן. זהו גז קל מן האוויר, ודליק מאוד. בעבר הוא שימש למילוי של ספינות אוויר, עד שהתגלה עד כמה הוא מסוכן במקרה של דליקה. כיום משתמשים בו כדלק להנעה של טילים אל החלל.

תגיות:עובדות שלא ידעםטחנות רוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה