חדשות ומשמעותן

האם אנחנו לקראת גל שישי? כל מה שרציתם לדעת על הווריאנט החדש

האם ווריאנט BA2 שמשתלט על העולם אמור להדאיג אותנו? איך זה שהוא פתאום התפרץ, והאם אפשר לחלות בו אחרי שכבר חלינו באומיקרון? כל הפרטים על ה-BA2

אא

נכון שלכולם נמאס כבר לדבר על תחלואת הקורונה, ונכון שיש כותרות שתופסות תשומת לב רבה יותר, אבל עם המספרים אי אפשר להתווכח, ולאור העובדה שמקדם ההדבקה חצה השבוע את ה-1 ועומד נכון לעכשיו על 1.23, אי אפשר להתעלם מכך שאנו מצויים ככל הנראה בפתחו של גל שישי.

הפעם מי שאחראי על התחלואה הוא ווריאנט חדש בשם BA2. למעשה, הוא לא חדש כל כך, אלא נחשב ל"אח הקטן" של האומיקרון. הוא התגלה לפני קרוב לחמישה חודשים כשהתפרץ לראשונה בפיליפינים, אלא שבתקופה האחרונה הוא הופך ליותר ויותר דומיננטי, וזו הסיבה לכך שהוא מעורר דאגה.

 

הווריאנט משתלט

אם נדבר במספרים, אז ווריאנט ה-BA2 אחראי כיום על יותר מ-50% מההדבקות החדשות שהיו לאחרונה בישראל, והוא גם גורם לכך שמספר המאומתים יעלה באופן משמעותי מאוד. בעוד שבשבוע שעבר אובחנו 6,238 מאומתים ביום בממוצע, אובחנו אתמול (ראשון) כ-13,000 מאומתים חדשים. במקביל לכך ניתן לראות שהאומיקרון הופך לפחות דומיננטי, ו-הBA2 משתלט ותופס את מקומו.

אז איך זה בעצם קרה? הרי חשבנו שהמגיפה כבר מאחורינו...

המגיפה לא הייתה מאחורינו באף שלב. כיום כל החוקרים תמימי דעים בנוגע לכך שהקורונה לא הולכת להיעלם, והווריאנטים שהיא מייצרת ימשיכו להתפשט בינינו. זהו חלק מההליך הטבעי שמתבצע במהלך השכפול של נגיפי הקורונה. למעשה, נגיף הקורונה כבר ייצר מאות מוטציות במשך השנתיים שהוא כאן. הסיבה לכך שעל רובן לא שמענו, היא מכיוון שהן לא מעוררות דאגה, כי אין להן יכולת הישרדות גבוהה. לכן הן נעלמות עד מהרה.

עד כמה הווריאנט החדש מדבק?

בשלב זה ידוע שה-BA2 מדבק לפחות ב-30% יותר מהאומיקרון. חוקרים מהונג קונג אף טענו כי כשהוא התפרץ במתחם דיור, הכפיל את עצמו הנגיף כל 1.28 ימים.

האם החיסונים יעילים נגדו?

אכן כן. הבשורה הטובה היא שהחיסונים עובדים היטב גם נגד ווריאנט BA2, אך רק בתנאי שהמחוסן קיבל מנת בוסטר. חיסון אחד או שניים אינם מעניקים הגנה מספקת.

האם אנשים שחלו באומיקרון מוגנים גם מפני הווריאנט החדש?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. אמנם בארגון הבריאות העולמי טוענים שההדבקה באומיקרון מספקת הגנה גם מפני BA2, אך המציאות מוכיחה שהיו כבר לא מעט תיעודים של אנשים שחלו באומיקרון ולאחר מכן נדבקו ב-BA2. לכן בשלב זה קשה להשיב על כך.

ומה לגבי חומרת המחלה?

גם נקודה זו עדיין אינה ברורה, והיא מעסיקה לא מעט חוקרים ברחבי העולם. לפי מה שניתן לראות בארץ – מספר הנדבקים מידי יום נמצא בעלייה, אך מספר המאושפזים דווקא יורד, מה שאומר שייתכן שיש סיבה לאופטימיות, וייתכן כי ההדבקה ב-BA2 אינה גורמת סיכון גבוה יותר מאשר ההדבקה באומיקרון, שכבר הוכח ככזה שגורם לפחות סיבוכים. עם זאת, הדברים טרם נבדקו לעומקם, ומארגון הבריאות העולמי נמסר שהוא ממשיך לעקוב אחר הדיווחים.

תגיות:קורונהווריאנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה