חדשות בעולם

זוועה במריופול: "העיר כבר לא קיימת. גיהנום עלי אדמות"

המצור על מריופול הוא אחד האכזריים בהיסטוריה המודרנית. גופות מוטלות ברחובות, והתושבים ממיסים שלג כדי לשתות מעט מים

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיר מריופול בדרום אוקראינה מכותרת ומופצצת כבר 3 שבועות, והמצב ההומניטרי בה קשה מנשוא. ירוסלב ז'לזניאק, חבר פרלמנט אוקראיני תושב העיר, תיאר הבוקר את המצב שם כ"גיהינום עלי אדמות", והודה כי הוא נואש. רוסיה, מצידה, הודתה כי אסון הומניטרי מתחולל בעיר, אך האשימה בכך את ממשלת אוקראינה. רוסיה הציעה לכוחות האוקראיניים במריופול להיכנע לה עד 5:00 בבוקר. אוקראינה דחתה את האולטימטום.

ערב המלחמה חיו כ-430 אלף בני אדם במריופול. חלקם ברחו בימים הראשונים של הלחימה, ובשבוע האחרון הצליחו להימלט 10% מהתושבים הנצורים שם. המצור על מריופול הוא אחד האכזריים בהיסטוריה המודרנית. גופות מוטלות ברחובות, והתושבים ממיסים שלג כדי לשתות מעט מים. בעיר אין חשמל וחימום, בעוד הקור עז, והטמפרטורות עומדות על 5 מעלות מתחת לאפס.

מנוליס אנדרולקיס, הקונסול הכללי של יוון באוקראינה, עזב את העיר לאחר מסע מפרך של ארבעה ימים בתוך אוקראינה. "את מה שראיתי – אני מקווה שאף אחד לא יראה לעולם. מריופול מצטרפת לרשימה של ערים שנהרסו לחלוטין במלחמה, ביניהן חלב ולניגרד", אמר.

תושבים שהצליחו להימלא מהעיר החרבה, מספרים כי אין תקשורת, חשמל ומים בעיר. במשך 3 שבועות הם הסתתרו במרתף, וכאשר הצליחו למאת מהעיר ולברוח מערבה, הציעו להם חיילים רוסים בנקודות המעבר ליסוע לעיר מליטופול, שאותה כבשו הרוסים, או לחצי האי קרים, שאותו כבשו כבר ב-2014. באוקראינה טוענים כי רוסיה העבירה בכפייה אלפי מפונים ממריופול אל שטח רוסיה ולקחה מהם את דרכוניהם, החתימו אותם להישאר שם לפחות שנתים, ולעבוד עבודות כפייה.

מתחילת המלחמה נהרגו בעיר יותר מ-2,500 בני אדם, ורבים מהם נקברו בקבר אחים ללא זיהוי, בהפוגות שבין ההפגזות. בימים האחרונים דווח על שני אסונות ענק שמתרחשים בעיר: הפצצת תיאטרון שבמקלט בתוכו הסתתרו כ-1,000 בני אדם, והפצצת בית ספר לאומנויות שבו הסתתרו כ-400 תושבים, ביניהם זקנים, נשים וילדים. בשני האירועים אינו ידוע מספרם של הנפגעים ומצבם, ולא ניתן לגשת לזירות בשל ההפגזות המתמשכות.

מוסקבה אישרה הבוקר כי תקפה בטילי שיוט בסיס אימונים של צבא אוקראינה בעיר ריבנה שבצפון-מערב המדינה, כ-300 קילומטרים מהבירה קייב. לפי שעה לא ידוע מספר הנפגעים בזירה.

פגזים פגעו הבוקר בבתי מגורים ובשני קניונים ברובע פודיל שבבירה קייב. שמונה בני אדם נהרגו, והמקומות המופגזים הפכו לעיי חרבות.

מפעל כימי בעיר סומי נפגע כתוצאה מהפגזה רוסית, והרשויות דיווחו על דליפת אמוניה ברדיוס של חמישה קילומטר מהמקום.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע ביום רביעי לאירופה, וייפגש עם מנהיגי נאט"ו וה-G7 לתיאום צעדי ההרתעה הבאים נגד רוסיה. ביידן יבקר בבריסל ובפולין, וידון עם המנהיגים בצעדים להרחבת הסנקציות. במקביל, סין הודיעה הבוקר כי תעביר לקייב סיוע הומניטרי בשווי 10 מיליון יואן (כ-1.57 מיליון דולר).

תגיות:אוקראינהרוסיהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה