חדשות בארץ

תחקיר מטריד: 50 מיליון שקלים מכספי המיסים – עבור שיפוץ ביתו הפרטי של בנט

בנט יסיים את תפקידו בעוד קצת יותר משנה, ובכל זאת 50 מיליון שקלים מכספי משלם המיסים הושקעו בשיפוץ ביתו הפרטי

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

העיתונאית איילה חסון חשפה בסוף השבוע האחרון תחקיר מטריד, לפיו 50 מיליון שקלים מכספי משלם המיסים הושקעו בשדרוג ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, זאת על אף שאת תפקידו יסיים בעוד קצת יותר משנה.

"הכותרת של כל האירוע, לפני הכל, היא העובדה שבית נפתלי בנט ברעננה הפך באופן רשמי למעון של ראש ממשלת ישראל", אמרה חסון, "זה דבר שעבר לנו מתחת לרדאר, לא הודיעו, לא אמרו ולא שיתפו. רעייתו לא מוכנה לעבור לירושלים, אין בעיה, אני מכבדת את זה, אבל שיתכבד ויגור במעון שרד בירושלים, או בבלפור עד שיתחילו השיפוצים. מי שמטריף לשכנים שלו את החיים - זה בנט".

שי גולדן, מגיש תכנית הבוקר של ערוץ 14, הגיב לדברים: "כמעט חמישים מיליון ש"ח עלה (עד עכשיו) מבצע הפיכת ביתו של ראש הממשלה בנט למעון הרשמי של ראש הממשלה. 30 מיליון שקלים הוא הסכום המצטבר (עד כה) של שיפוץ המעון בבלפור, בו איש אינו שוהה. בעוד שנה וחודש תסתיים כהונתו של נפתלי בנט כראש ממשלה. בחישוב מהיר: 2.55 מיליון שקלים לחודש תעלה למדינה שהותו של נפתלי בנט במעון החדש (ביתו הפרטי, כן?) של ראש הממשלה. ובעוד שנה וחודש המעון הזה, אשר לעולם לא ישמש עוד אף ראש ממשלה, יעבור כפי שהוא לרשות משפחת בנט. יש לזה ערך כספי בשווי הנכס? יש. מי השביח את ערך הנכס הפרטי שלו במיליונים על חשבון כספי המיסים של האזרח? ראש הממשלה".

בלשכתו של בנט זעמו על פרסום התחקיר, ולדבריה של חסון איימו עליה שמעתה לא ישלחו לה עדכונים. "מתן סידי הדובר של בנט שלח לנו בווטסאפ איום שהוא יתן סיפורים בלעדיים רק למתחרים שלנו ויחרים אותנו מתדרוכים של לשכת ראש הממשלה. פרצנו בבכי", כתבה חסון בהומור, ותקפה: "עכשיו אתם מבינים איך המפעל עובד, ולמה יש עיתונאים שמתנפלים עלינו והכסף של הציבור פחות מעניין אותם, העיקר לאכול ולהאכיל מהשלטון".

"מדוע בנט בחר להסתיר מהציבור מידע כה דרמטי, ולפיו החליט להפוך את הבית הפרטי שלו ברעננה למעון הרשמי של ראש הממשלה, על כל ההשלכות המדיניות הציבוריות והכספיות?", הוסיפה חסון. "המידע הדרמטי הזה מאוד עניין את הציבור ברשתות החברתיות, את התקשורת פחות, על זה בנט בנה. מתן סידי הדובר היה השליח".

דברים אלו מתחדדים במיוחד, כאשר צפינו באחד ממנהיגי הענק של הציבור החרדי. מרן הרב קנייבסקי שנטמן אתמול, מעולם לא חיפש משרה, תהילה, כסף או כבוד. ביתו הקטן והדל הכיל מעט מאוד ריהוט פשוט, ואת כל זמנו הקדיש לציבור, שנכרך אחריו בעבותות אהבה. כך סיכם השדרן דידי הררי את דמותו של הרב זצ"ל: 

"איש צנוע שמעולם לא ביקש לו תהילה, לא ביקש לו תנאים מיוחדים, גר בדירה קטנה עם ריהוט ישן, כל מה שהוא רצה לעשות זה רק ללמוד, ללמוד וללמוד", אמר הררי. "המונים באו אליו לקבל עצה, לקבל החלטה, לזכות לרגע אחד מהאור הגדול שלו של הרב קנייבסקי. אתם יודעים איך קוראים לאיש כזה? מנהיג. היה נחמד אם כל אלה שקוראים לעצמם מנהיגים יעשו לעצמם בוחן פתע ויענו על השאלה, האם הם מנהיגים גם כן".

תגיות:נפתלי בנטבית ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה