חדשות בריאות

זינוק דרמטי בתחלואה: קרוב ל-13 אלף מאומתים לקורונה

למעלה מ-13 אלף איש אומתו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. "לא הלווית הרב קנייבסקי, אלא אירועי פורים חסרי האחריות בחללים סגורים"

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90
אא

משרד הבריאות מדווח הבוקר (שני) כי ביממה האחרונה 12,869 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה, ונערכו כ-42 אלף בדיקות. אחוז החיוביים עמד על 20.48%. גם מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועמד ביממה האחרונה על 1.23, נתון המעיד על התגברות משמעותית בתחלואה. בבתי החולים מאושפזים 328 חולים במצב קשה, בהם 143 מונשמים. בשבוע שעבר אובחנו בכל יום 6,774 חולי קורונה בממוצע.

מניין נפטרי הקורונה בישראל עומד על 10,431 בני אדם, כשבגל האומיקרון נפטרו מעל 2,000 ישראלים ומתחילת חודש מרץ נפטרו לפחות 185.

פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה בבריאות הציבור וראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, אומר למקור ראשון כי לא מדובר בגל שישי, אלא זהו הגל החמישי שעדיין לא הסתיים. "העובדה שהקורונה נדחקה לקרן זווית היא טבעית כי יש את עייפות החומר ויש את המלחמה באוקראינה שתופסת בצדק את הכותרות, אבל היא עדיין כאן".

פרופ' דוידוביץ' טוען כי כל עוד הממשלה ממשיכה במדיניות של 'חיים לצד הקורונה' גם במחיר של אלפי חולים קשה ותמותה נרחבת, כפי שראינו בגל האומיקרון שגבה קרוב ל-2000 מתים מקורונה, היא חייבת למקד את כל המאמצים בחיסון אזרחיה. "הדבר שהכי מדאיג הוא שאנשים פשוט לא מתחסנים. אני מסוגל להבין את ההססנות שהייתה בהתחלה אבל היום ברור לחלוטין שהחיסון הוא דבר בטוח. החיסונים הצילו כ-20 אלף איש ממוות, וגם עכשיו אנשים מתים כי הם פשוט לא מחוסנים", ממשיך דוידוביץ', "אני חושב שמעבר לאחריות האישית על האזרחים, הממשלה צריכה להשקיע הרבה יותר בעידוד ההתחסנות ובהקצאת משאבים לכך".

העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בימים האחרונים, והחשש מפני תחילתו של גל שישי, גרמה לכך שבמשרד הבריאות שוקלים להשיב את חובת בדיקת ה-PCR לשבים לישראל, עוד בטרם עולים למטוס. ההצעה החדשה מגיעה לאור נתונים מצד גורמים במשרד הבריאות, האומרים כי מדי יום מתגלים מאות מאומתים בקרב נוסעים הנכנסים לישראל.

תגיות:תחלואהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה