חדשות יהדות

התקשורת העולמית לא נותרה אדישה: "הלוויה של רב ענק בתורה"

כך סיקרו בסוכנות הידיעות 'רויטרס' את הלווית הענק של מרן הגר"ח קנייבסקי: "מספר רב של גברים חרדים עמדו כתף על כתף ברחובות המובילים לבית העלמין"

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות 'רויטרס', אחת מסוכנויות החדשות הגדולות בעולם, לא נותרה אדישה להלווית הענק של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, בה השתתפו, על פי הערכות המשטרה, כ-850 אלף איש.

"הלווייתו של רב ישראלי חרדי נערץ הביאה ביום ראשון המוני אבלים לפרבר דתי של תל אביב, כשהמשטרה צפתה שמאות אלפי בני אדם ישתתפו בה", נכתב בסיקור ההלוויה.

"הרב חיים קנייבסקי, גורם מוביל במשפט העברי (ההלכה) נפטר ביום שישי בגיל 94 בבני ברק, עיר חרדית הסמוכה לבירת המסחר של ישראל", הוסיפו לתאר לצופים את פשר ההלוויה. "בבני ברק עמדו מספר רב של גברים חרדים, חובשי כובעים וחליפות שחורות מסורתיות כתף אל כתף ברחובות המובילים לבית העלמין, תושבים אחרים נדחקו אל המרפסות הסמוכות".

ברוטירס הוסיפו וציטטו קצין משטרה בכיר שאמר כי: "בעוד שחלק מהתקשורת הישראלית חזו כי עד מיליון בני אדם ינהרו להלוויה, המשטרה התפרסה בהתאם להערכה כי ההמונים יהיו כמחצית מזה".

ראש העיר של ניו יורק, אריק אדמס, המקורב מאד לקהילות החרדיות בעיר, התייחס אף הוא לאובדן הכבד שפקד את עולם התורה. "רבי חיים קנייבסקי היה ענק בתורה, ואני מצטרף לקהילה היהודית שלנו באבל על אובדנו", כתב בעמוד הטוויטר שלו, והוסיף: "יהי זכרו לברכה וחוכמתו ומעשיו הטובים ימשיכו לעורר השראה".

תגיות:הלוויההרב חיים קניינסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה