חדשות יהדות

הרב זילברשטיין מספיד בבכיות את מרן שר התורה

"הקדוש ברוך הוא לוקח את האדם ששקול נגד כל העם כדי לכפר על עם ישראל". הרב יצחק זילברשטיין, גיסו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי, הספיד בבכיות את מרן. אלו היו הדברים

אא

הרב יצחק זילברשטיין, גיסו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, הספיד בבכיות את מרן. אלו היו דברי הספדו:

"ברשות תורתנו הקדושה, אני רוצה להקריא מאמר שביקשו ממני חכמי הדור להקריא לפני מאות ורבבות אלפי ישראל: במדרש שיר השירים כתוב כי 'אשכול' זהו אדם שהכול בו: מקרא, משנה, תלמוד, תוספתא והגדה. המדרש מסביר כי ישנו מצב שמידת הדין רוצה את שלה, ויש את מידת הרחמים שרוצה את שלה, וכהכרעה הקב"ה לוקח מאיתנו את האשכול שהכול בו. יש אדם ששקול כנגד כל העם. הקדוש ברוך הוא לוקח את האדם ששקול נגד כל העם כדי לכפר על עם ישראל.

"רבי חיים חיבר את הספר 'קרני חגבים'. בזמנו הוא לא ידע ממש את צורתו של החגב, ופתאום הופיע חגב על חלון ביתו כדי שרבי חיים יוכל לראות את הצורה. כשסיפרתי את הדבר למורי חמי הגרי"ש אלישיב זצ"ל הוא הזדעזע ואמר כי רק הראשונים זכו לדבר שכזה, וכי בימים האלו אנחנו ראינו את האדם שזכה לזה. ה'אור החיים' הקדוש מוסיף שאף על פי שישנו אדם אשכול שהכול בו, אנחנו זקוקים גם לעשיית תשובה.

"רבי חיים היה אדם שאצלו כל רגע ורגע היה מנוצל בצורה מבהילה. לאחרונה הוא אף היה מברך את הציבור בראשי תיבות - כדי לנצל את הזמן כמה שיותר וכדי למנוע ביטול תורה. בפרשת השבוע כתוב 'וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה''. חז"ל מפרשים את הפסוק באופן שמי שיש לו צער וכאב, הזמן המתאים ביותר לבכות ולבקש הוא בזמן שהמת מוטל לפנינו משום שאז הרוח של הקב"ה נמצא לידינו.

"האחד צריך רפואה, האחד צריך פרנסה ושלום בית, ואחד צריך נחת מהילדים. בואו כולנו נבכה כל אחד ואחד וננצל את השעה הזאת, את העת רצון כדי לעשות תשובה. נמצא כאן לפנינו אדם שיש לו את כל המעלות. בואו כולנו נזכה להיות חלק ממנו, ושתהא נשמתו של רבינו צרורה בצרור החיים".

תגיות:הרב זילברשטייןהספדמרן הרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה