סיפורי אמונה

מקורבו של מרן הרב קנייבסקי "טוב לב אינסופי! יש לו רחמים על כל נברא"

הרב אורי טיגר, מקורבו של מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, סיפר בעבר בראיון על לבו הגדול של מרן המלא ברחמים, מתוך היכרות קרובה ואישית

(צילום: אהרון קראהן / פלאש 90)(צילום: אהרון קראהן / פלאש 90)
אא

באתר "דרשו" ערכו בעבר ראיון עם הרב אורי טיגר, מגדולי המקורבים למרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, שסיפר על קרבתו אל מרן וכן שיתף בעובדות מדהימות עליו. אחת הנקודות שעלתה בראיון היא טוב הלב הענקי של מרן.

"למרן יש עוד נקודה, שגם בה הוא אחד ומיוחד בדור: טוב לב אינסופי! יש לו רחמים על כל נברא, והלב שלו מלא באהבה לכל יהודי באופן שקשה לתאר. זאת הסיבה שלמרות הכמיהה העזה שלו לתורה, הוא מוכן להפסיק מהלימוד ולהשיב לשואליו דבר. מבחינתו מדובר בהקרבה עצומה, הוא לא יכול לוותר על רגע אחד במחיצת הגמרא, אבל כשיהודים רוצים לקבל עצה או ברכה, אין ברירה, הלב הטוב שלו לא נותן לו להשיב את פניהם ריקם", מציין הרב טיגר.

הוא סיפר כי במשך עשרות שנים מרן היה משיב לעשרות מכתבים שנשלחו אליו מדי יום, ובהן שאלות אליו.

באחת הפעמים שאל הרב טיגר את מרן מדוע הוא טורח להשיב על כל שאלה ושאלה, שהרי זמנו של הרב כה יקר ללבו. מרן השיב לו בשלוש תשובות: האחת, ששווה לו להשקיע מזמנו אם תשובתו תדרבן אחרים להשקיע יותר בלימוד התורה. השנייה, משום שהוא לא ראש כולל או ראש ישיבה ואין הוא מעמיד תלמידים, אז הוא מקיים 'והעמידו תלמידים הרבה' על ידי כתיבת ספרים ובמענה לשואלים.

התשובה השלישית הייתה "רחמנות! אנשים כתבו מכתב ומחכים לתשובה, אי אפשר לאכזב אותם".

"מעניין לומר שאת שתי התשובות הראשונות שמעתי ממנו רק פעמים בודדות. אבל את התשובה השלישית – 'רחמנות', שמעתי ממנו פעמים רבות. וגם כשהוא אמר לי את הטעמים האחרים הוא הצמיד להם גם את הסיבה של 'רחמנות', זה מגיע מטוב לב!

"ובאמת רואים את זה לא רק במכתבים אלא בכל דבר, כל מה שקשור לחסד, מרן עושה אותו בשמחה ובלי היסוס", מציין הרב טיגר.

 

"רחמנות על הילד שנשאר בלי הבקבוק"

באחת הפעמים בהן הגיע הרב טיגר אל ביתו של מרן עם ילדיו הקטנים, בעוזבו את ביתו שכח על השולחן את בקבוקו של התינוק הרך. הוא הבחין בכך ברחובות בני ברק, וחזר על עקבותיו לביתו של הרב. אז הוא פגש מתחת לבית את חתנו של מרן, הרב יהושע צביון, וסיפר לו שהוא שכח את הבקבוק.

"פתרת לי פליאה גדולה מאוד", אמר לו הרב צביון, "מקודם ראיתי את מורי חמי יורד למטה, יוצא לרחוב ומחפש מישהו. זה היה מאוד מוזר, ממתי הרב מחפש אנשים ברחוב?! עכשיו אני מבין שהוא פשוט רץ אחריך כשראה ששכחת את הבקבוק".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"ואכן," משלים הרב טיגר את המעשה, "כשעליתי לבית הרב הוא מיד קידם את פני ואמר לי: 'איפה היית? חיפשתי אותך, רחמנות על הילד שנשאר בלי הבקבוק'….

"הוא לא דיבר על השבת אבדה, הוא לא נכנס לשאלה אם הוא מחויב בהשבה או לא, ואם יש לזה דין אבדה, זה פשוט עניין של רחמנות לפני הכל. גם מי שהוא 'זקן ואינה לפי כבודו', אינו פטור מהצורך לרחם על הזולת".

תגיות:הרב חיים קנייבסקימרן שר התורההרב אורי טיגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה