חדשות בארץ

"צעד דרמטי": גנץ אישר פיתוח מערכת לייזר ליירוט רקטות ומל"טים

שר הביטחון בני גנץ אישר להקצות מאות מיליוני שקלים לפיתוח וייצור של מערכת "מגן אור" ליירוט רקטות, פצמ"רים וכטב"מים. המערכת, המבוססת על לייזר רב עוצמה, תוצב בשלב ראשון עם השלמתה בעוטף עזה ותהווה יכולת משלימה למערכת כיפת ברזל

  • י"ד אדר ב' התשפ"ב
גנץ בסיור ברפאל, היום (צילום: דוברות משרד הביטחון)גנץ בסיור ברפאל, היום (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

ציון דרך משמעותי: לאחר סדרת דיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים, אישר שר הביטחון בני גנץ להקצות מאות מיליוני שקלים לפיתוח וייצור מערכת לייזר מבצעית ליירוט איומים תלולי מסלול. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, יחתום בימים הקרובים על ההזמנה, ולאחריה יחל תהליך מואץ לפיתוח המערכת המכונה "מגן אור". עם השלמתה, תוצב המערכת בשלב הראשון בעוטף עזה. 

את תוכנית הפיתוח יוביל מפא"ת, המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון. חברת רפאל תהיה המפתחת הראשית של המערכת, בשיתוף עם חברת אלביט מערכות.

במהלך החודשים האחרונים, הסתיימה העבודה על טכנולוגיית הלייזר עליה מבוססת מערכת "מגן אור". הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת הצבת משדר לייזר עוצמתי בהספק גבוה שיכול להשמיד רקטות, פצצות מרגמה וכלי טיס בלתי מאוישים. מדובר במערכת אפקטיבית וזולה משמעותית ביחס לכל אמצעי הגנה אחר. היא תשולב במערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ותהווה יכולת משלימה למערכת כיפת ברזל.

בביקור שערך הבוקר (חמישי) שר הביטחון במתחם חברת רפאל, הוצגה בפניו לראשונה המערכת שפותחה. בעקבות האישור שנתן לקידום הפרויקט, יוקצו בשלב ראשון מאות מיליוני שקלים מתקציב הביטחון לפיתוח וניסויים במערכת. בשלב הבא צפויה מערכת הביטחון להקצות מאות מיליוני שקלים נוספים לסיום התהליך בהתאם להתקדמות.

"אנחנו עושים היום צעד דרמטי וחשוב לעבר שינוי בזירת הקרב ושדרוג בביטחון תושבי ישראל מול האיומים שהולכים ומתפתחים על גבולנו מעזה, מלבנון ומסוריה, בחסות איראן וארגוני הטרור", אמר גנץ. "הלייזר רב העוצמה הוא שינוי אסטרטגי בהגנה שתינתן לעורף, בגמישות המבצעית לצה"ל ובגמישות האסטרטגית לדרג המדיני".

"כמו בעבר, גם היום מערכת הביטחון והתעשיות הישראליות, בתושייה, בגמישות ובטכנולוגיות פורצות דרך, שומרות על העליונות הביטחונית של ישראל ומצילות חיים. נעשה הכל ונקצה את המשאבים הנדרשים בכדי להשלים את התהליך במהירות האפשרית ולפי התוכנית שלנו. אני בטוח שלצד ההישג המבצעי והביטחוני, ההשקעה שלנו תביא גם לרווח כלכלי גדול למדינת ישראל ולשיתופי פעולה עם מדינות ידידות רבות בעולם".

ראש מו"פ במפא"ת, תת-אלוף יניב רותם, הוסיף: "הבשלת תוכנית הפיתוח וההצטיידות המבוססת על טכנולוגיית לייזר רב-עוצמה הינה תוצר של השקעה רבת שנים שמובילה חטיבת המו"פ במפא"ת, יחד עם התעשיות הביטחוניות. ההחלטה שקיבלנו להצטייד במערכות נשק לייזר תוביל לקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה של מדינת ישראל".

גנץ בסיור ברפאל, היום (צילום: דוברות משרד הביטחון)גנץ בסיור ברפאל, היום (צילום: דוברות משרד הביטחון)

תגיות:לייזרבני גנץמגן אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה