חדשות בארץ

קריאת מגילה בסמוך למקום הרצח: "במקום לבכות, קראנו בגאווה את המגילה"

הוריו השכולים של עמית בן יגאל הי"ד קראו את מגילת אסתר בסמוך לכפר יעבד בשומרון, בו נרצח בנם מאבן גדולה שהושלכה על ראשו

  • י"ד אדר ב' התשפ"ב
עמית בן יגאל הי"דעמית בן יגאל הי"ד
אא

הוריו של סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד הגיעו אמש (רביעי) לקריאת המגילה בסמוך למקום בו נפל בנם, על יד הכפר יעבד בשומרון.

"עמית נפל קילומטר מהיישוב מבוא דותן", אמר האב השכול ברוך בן יגאל. "במקום הכי חשוך, במקום שבו החזיר את נשמתו לבורא - דווקא למקום הארור הזה הגענו, קראנו את מגילת אסתר ושמענו בפעם המי יודע כמה את גבורתם של אסתר ומרדכי, וזכרנו את העמלק והמן הרשע, שהמחבל הוא חלק מאותה שרשרת זדונית שרק רוצה לגרש אותנו מכאן".

עוד הוסיף האב השכול: "הערב, במקום לבכות, ישבנו אני ואשתי עם מפקדי ולוחמי חטיבת גולני בכלל והסיירת בפרט, שרנו וקראנו בגאווה את המגילה וכל המסר שטמון בה". אמו של עמית, נאוה, הוסיפה: "מה יותר מדויק ויפה שבמקום שבו עמית נפל, אנחנו נקום ונשיר. כדי שעמית שלנו יידע שאבא ואמא קראו את המגילה ביחד עם כל החברים שלו".

בנוסף, ברוך אביו של עמית אסף 7665 משלוחי מנות, והעביר אותם למגוון מקומות ואנשים – החל בחללי צה"ל, עבור בבתי חולים וכלה בבתי אבות ובמוסדות לילדים מיוחדים. "פורים היה החג של עמית", אמר ברוך. "הוא מאוד אהב את פורים, וזו בדיוק הסיבה שכשהתקרב החג עלה בדעתי הרעיון לשלוח לכבודו 7665 למגוון של יעדים, כדי לשמח את עם ישראל, ולהביא אור ושמחה גם לכאלו שלא תמיד מקבלים אותם".

עמית בן יגאל הי"ד, בן 21 במותו, נרצח מפגיעת אבן גדולה שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר ארבעה חשודים בכפר יעבד שבצפון-מערב. עמית פונה בניידת טיפול נמרץ למנחת המסוקים הקרוב ומשם הוטס לבית החולים רמב"ם שבחיפה - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

תגיות:קריאת מגילהעמית בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה