חדשות בריאות

בשל העלייה בתחלואה: חובת עטיית המסכות לא תבוטל

החובה לעטות מסכות תישאר ותידון מחדש בפסח – כך הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר דיון עם בכירי משרד הבריאות. מקדם ההדבקה ממשיך לטפס באיטיות מאמצע החודש שעבר

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (רביעי) התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו, בעקבות העלייה בשיעורי ההדבקה בקורונה במספר מוקדים ברחבי העולם. בדיון הוצגו נתוני התחלואה בישראל, וכן מצב התחלואה בעולם, בדגש על מוקדי ההתפרצות בסין ובהונג קונג.

בדיון הוחלט שחובת עטיית המסכות, שלאחרונה עלתה האפשרות לבטלה, תימשך בשלב זה ותיבחן מחדש לקראת חג הפסח. בנוסף, הוחלט כי פעילות פרויקט "מגן אבות" לשמירה על האוכלוסיות המבוגרות בישראל תימשך, וכי  פריסת מסנני האוויר (HEPA) בכיתות הלימוד במערכת החינוך תואץ ותורחב.

מספר המתחסנים בחיסון ראשון ושני עד היום מסתכם ביותר מ-6 מיליון איש, ובחיסון השלישי התחסנו 4.5 מיליון. סוכם, כי משרד הבריאות ימשיך במאמצי ההסברה לעידוד שלוש מנות חיסון בקרב אוכלוסיות שטרם עשו זאת. כמו כן, ישראל תוודא שיש מלאי מספק של חיסונים ותרופות לקראת אפשרות של זן קורונה קשה, במידה וזה יתגלה.

משרד הבריאות פרסם כי ביממה האחרונה אובחנו 6,332 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 57,836 בדיקות לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה R, שממשיך לטפס בהדרגה מאז אמצע החודש שעבר, עומד כעת על 0.9.

בבתי החולים מאושפזים 308 חולים שמצבם מוגדר קשה, 142 מתוכם מונשמים. מאז תחילת המגפה נפטרו בישראל 10,405 חולי קורונה.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי בארץ התגלו שני מקרים של מאומתים לווריאנט קורונה משולב, אומיקרון ו-BA2. במשרד ציינו כי זן זה אינו מוכר עדיין בעולם, והמאומתים התגלו הודות לבדיקת ה-PCR המתבצעת בנתב"ג בכניסה למדינה. שני הנדבקים סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים ולא נזקקו לטיפול רפואי מיוחד.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר בריאיון ל-103fm, כי משמעותו של הזן החדש טרם ידועה, וייתכן שהוא נוצר בארץ: "מצאנו שילוב של אומיקרון עם BA2, זה לא דלתאקרון. אנחנו לא יודעים מה המשמעות של זה. קרוב לוודאי שההדבקה שלהם הייתה לפני הטיסה בארץ, יכול להיות שזה וריאנט שנוצר אצלנו".

בצמרת משרד הבריאות מעריכים שתחלואת הקורונה תמשיך לעלות, וכי המגפה עשויה לשוב למצב של התפשטות, בין היתר בעקבות מסיבות הפורים בימים הקרובים.

תגיות:נפתלי בנטקורונהעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה