חדשות בעולם

הרס כבד בקייב ובחרקוב: "הנזק הכלכלי - יותר מ-500 מיליארד דולר"

המודיעין הבריטי מדווח שרוסיה מגייסת חיילים מהמזרח הרחוק ושולחת אותם לאוקראינה. הכוחות הרוסיים מפגיזים ערים ועיירות וגורמים להם הרס מוחלט

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצבא הרוסי ממשיך להפגיז ערים ועיירות ולגרום להם הרס כבד. גם הבוקר (רביעי) הופגזו בנייני מגורים, ואחד הפגזים פגע בבניין מגורים בן 12 קומות. מושל אזור קייב אמר הבוקר שנראה כי צבא רוסיה מנסה לנתק את קייב מעורקי התחבורה הראשיים שלה, זאת לקראת הסערות רבת עוצמה על קייב עצמה. ב-12 עיירות הסמוכות לקייב אין כעת מים, וב-6 אין חשמל.

הפגזות קשות נרשמו הלילה גם בחרקוב. בנייני מגורים ובניין בית ספר נהרסו מפגיעת פגזים. שירותי החירום בחרקוב מדווחים כי מעל 500 מתושבי העיר נהרגו בה מאז תחילת הפלישה הרוסית, לפני כשלושה שבועות.

במריופול מתחולל אסון הומניטרי של ממש: 300 אלף איש לכודים בה תחת אש כבדה. מלאי המזון הולך ואוזל, והתושבים מנותקים ממים נקיים, חשמל וחימום. . אמש דווח כי הרוסים השתלטו על בית חולים שם ומחזיקים למעשה בשבי רופאים ומטופלים. הרשויות בעיר מדווחות על לפחות 2,500 אזרחים שנהרגו בעיר, וכי רבים נקברים בקברי אחים, בין הפגזה להפגזה.

ראש לשכתו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הודיע הבוקר (רביעי) כי צבא המדינה יצא למתקפת נגד מול הצבא הרוסי. "כוחותינו החלו הלילה במתקפת נגד שמשנה את מצבת הכוחות הרוסיים ומיקומם", אמר. "עיתונאים מתחילים להתפטר מהטלוויזיה הרוסית, ומנהיגי רוסיה מנסים למצוא בעלי ברית שחייליהם יהיו מוכנים למות בשדות הקרב של אוקראינה".

המודיעין הבריטי עדכן הלילה כי מוסקבה מנסה לתגבר את הכוחות הרוסיים באוקראינה, כדי למלא את מקומם של החיילים שנהרגו בקרבות. על פי הדיווחים, רוסיה מעבירה לאוקראינה חיילים מהמזרח הרחוק, מארמניה ומהאוקיינוס השקט. בנוסף מנסה הקרמלין לגייס שכירי חרב זרים, וכן לוחמים סורים המיומנים בלחימה אורבנית, בתשלום.

עוד מציין המודיעין הבריטי כי הכוחות הרוסיים מתקשים להתמודד עם ההתנגדות האוקראינית העזה. האוקראינים הרסו גשרים, ובכך הצבא הרוסי לא מצליח להתקדם. עוד מסר משרד ההגנה בלונדון שהעובדה שרוסיה לא הצליחה להשיג שליטה בשמי אוקראינה מגבילה מאוד את יכולתה לפעול מהאוויר, ולהצליח לכבוש את קייב.

ראש ממשלת אוקראינה ציין שהנזקים שנגרמו לארצו מאז תחילת הפלישה מוערכים ביותר מ-500 מיליארד דולר לארצו. ראש הממשלה האוקראיני התעקש שמוסקבה היא שתשלם על שיקום אוקראינה אחרי המלחמה, בין השאר באמצעות החרמת נכסיה ברחבי העולם.

הנשיא ג'ו ביידן אמור להכריז היום על חבילת סיוע צבאי בסך מיליארד דולר. הסיוע יכלול גם כלי נשק מתקדמים, מערכות הגנה מתקדמות נגד טנקים ונגד מטוסים, וכלי נשק אחרים שיסייעו לצבא האוקראיני להתגונן מפני התקיפה הרוסית.

תגיות:נזקהרסאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה