חדשות בריאות

גל שישי בפתח? זן חדש של קורונה התגלה בישראל

זן חדש של קורונה התגלה בקרב שני נוסעים בנתב"ג. מדובר בזן משולב של האומיקרון ותת הזן BA2

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי בקרב שני נוסעים בנתב"ג התגלה זן חדש של קורונה. מדובר בזן משולב של האומיקרון ותת הזן BA2. שני הנוסעים סבלו מתסמינים קלים בלבד של חום, כאבי שרירים וראש. משרד הבריאות דיווח כי ימשיך לערוב אחר תוצאות הריצופים, ויעדכן את הציבור ככל שיידרש.

מדובר בזן חדש, שלא היה עד כה בישראל. "הווריאנט המשולב קיים ואותר בכמה מדינות באירופה, אבל כרגע לא מראה סימנים שהוא משתלט", אומר פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר-אילן ל-ynet. "גם ההדבקה ההמונית שקיבלנו מהאומיקרון מהווה שכבת הגנה, לפחות בטווח הקצר".

"כרגע אני יחסית לא מוטרד מהווריאנט הזה", מוסיף פרופ' כהן. "לגבי מחלימים, הם יחסית עמידים לנגיף שהם חוו וגם לווריאנטים שבאים אחר כך. ככל שהזמן עובר יש יותר סיכוי להידבק, אבל לטווח הקצר אנחנו יודעים שהדבקה מגנה יחסית. גם עכשיו לא כל מי שנדבק בדלתא נדבק באומיקרון. עם הזמן אנחנו ניחשף לווריאנט כזה או אחר ותיבנה חסינות ברמת האוכלוסייה".

ד"ר אורן קובילר, וירולוג מאוניברסיטת תל-אביב וחבר עמותת "מדעת", מסביר הבוקר ל-ynet שבשבועיים האחרונים התגלו כמה וריאנטים המכילים את השילוב של האומיקרון וה-BA2, אבל לא מצליחים להתרבות. ד"ר קובילר מסייג את דבריו: "אבל יכול להיות שמחר יופיע וריאנט שכן יהיה לו יתרון, כמו האומיקרון". הוא מוסיף ומדגיש שהאומיקרון היא אינו זן קל בכלל. "בהונג קונג מתים רבים שאינם מחוסנים. מדובר על זן שמדביק הרבה יותר מחוסנים ומחלימים ולכן הוא נראה יותר קל והחיסון או ההחלמה גורמת ברוב המקרים לווריאנט הזה להיראות קל. ההסבר לעצירת הדעיכה לא נובע מאופי הנגיף אלא מההתנהגות האנושית. בכל פעם אנחנו חושבים שזה נגמר, מרגישים יותר טוב ומורידים את המסכות בחללים סגורים – אנחנו רואים עלייה".

ד"ר קובילר מעריך שהגל שנמצא באירופה יגיע גם אלינו. "הגל לא יהיה גדול אם יהיה בכלל. ייתכן שנישאר על כ-5,000 מאומתים ואז המספר יירד או שהמספר יעלה מעט ואז יירד. אני מצפה שהגל הגדול הבא יהיה לקראת החורף הבא. אני חושב שכדאי כבר מראש להיערך למתן חיסונים, בדומה לשפעת".

בתוך כך, עלייה במספר המאומתים היומי. משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 6,310 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מתוך 57,708 נבדקים לגילוי הנגיף. בבתי החולים מאושפזים 335 חולים שמצבם מוגדר קשה. בהם 151 מונשמים. 10,401 נפטרו מפרוץ המגפה.

תגיות:קורונהאומיקרוןBA2

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה