חדשות בעולם

בתגובה ללחץ המערבי: הסנקציה של רוסיה נגד ביידן

לאחר שארצות הברית ובעלות בריתה במערב הכריזו על שורת סנקציות חריפות נגד הרוסים, הם משיבים בסנקציה סמלית כנגד נשיא האמריקני ג'ו ביידן ובכירי ממשלו. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מודה: "אנחנו מבינים שלא נוכל להצטרף לנאט"ו"

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

רוסיה הודיעה היום (שלישי) כי החליטה להטיל סנקציה ישירה על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועל מספר בכירים אמריקנים, שתמנע מהם להיכנס לשטחה. הסנקציה תוטל בין היתר על מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שר ההגנה לויד אוסטין ובכירים נוספים בממשל ביידן.

מדובר בסנקציה סמלית בעיקרה המיועדת להעביר מסר, שכן ביידן ואנשיו לא תכננו להגיע בקרוב לרוסיה. בהודעה הרוסית צוין כי מדובר בתגובה ל"מדיניות הרוסו-פובית הקיצונית שבה נוקט הממשל האמריקני הנוכחי".

בשבועות האחרונים הטיל המערב בראשות ארצות הברית סנקציות רבות על רוסיה, כשהסנקציה האמריקנית המרכזית עליה הכריז ביידן היא הימנעות מרכישת גז ונפט מתוצרת רוסיה. הסנקציה הרוסית כעת היא תגובה אקטיבית ראשונה של הרוסים לסנקציות עליהם, שיש בהן להשפיע לא רק על העם הרוסי אלא על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עצמו ועל בכירים במשטרו.

רשימת האישים עליהם הטילה רוסיה את הסנקציות כוללת גם את דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, המועמדת לשעבר לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, בנו של הנשיא - האנטר ביידן, סגן היועץ לביטחון לאומי דליפ סינג, מנהלת הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי סמנתה פאוור ונשיאת הבנק לייבוא-ייצוא רטה ג'ו לואיס.

משרד החוץ הרוסי מסר בהודעה נוספת, כי סנקציות יוטלו גם על ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ועל בכירים בממשלתו. אפשר לראות בצעדים הללו "ניפוח שרירים" מצדה של רוסיה, אולם גם צעד שרומז לאן פניה מועדות.

ממשל ביידן לא הגיב באופן רשמי לסנקציות עליו, אבל מזכירת המדינה לשעבר קלינטון, שלפי ההערכות פוטין לא רוכש לה חיבה יתרה, הגיבה בהומור ברשתות החברתיות: "אני רוצה להודות לאקדמיה הרוסית על הפרס הזה על מפעל חיים".

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר היום בשיחה עם בכירים בריטיים, כי ארצו מבינה שעליה להכיר בכך שלא תצטרף בעתיד לברית נאט"ו. כוונתה של אוקראינה להצטרף לברית זו הייתה אחת העילות לפלישתה של רוסיה אליה, כיוון שפוטין מעוניין שאוקראינה הגובלת בשטחו תישאר נייטרלית.

"שמענו במשך שנים על מדיניות הדלת הפתוחה לכאורה", אמר זלנסקי, "אבל כבר שמענו שלא נוכל להצטרף. זו האמת שאנחנו חייבים להכיר בה, ואני שמח שאנחנו מתחילים להבין את זה וסומכים על עצמנו ועל השותפים שמסייעים לנו".

בימים האחרונים מתח זלנסקי ביקורת על מדינות נאט"ו, שמסרבות לבקשתו לאכוף איסור טיסה בשמי ארצו. בנאום מוקלט שפרסם אמר שזה רק "עניין של זמן" עד שטילים ייפלו בשטחן.

תגיות:רוסיהאוקראינהסנקציותג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה