חדשות בעולם

מתקפת טילים על קייב | זלנסקי לחיילים הרוסיים: "למה לכם למות?"

הצבא הרוסי משגר טילים רבים על ערי אוקראינה, שהולכות ונחרבות. אבידות רבות לשני הצדדים, מלאי האוכל אוזל בערים הנצורות. התושבים מנותקים ממים נקיים, חשמל ותקשורת

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי פרסם הלילה (בין שני לשלישי) סרטון, ובו הוא פונה ישירות לחיילי רוסיה המתקפים את ארצו. "לא תשיגו כלום מאוקראינה. אתם אולי תיקחו חיים. אבל גם אתם תמותו, למה לכם לעשות זאת?", אמר. עוד ציין זלנסקי ששיחות הפסקת האש בין הצדדים יימשכו גם היום.

הצבא הרוסי ממשיך לתקוף את הבירה האוקראינית. פיצוצים רבים נשמעים בעיר. הלילה פגע אחד הטילים בבניין מגורים שעלה באש. ערים רבות באוקראינה מכותרות ומופגזות כל העת, במטרה לשבור את רוחם של התושבים. התושבים נצורים בערים המופצצות, ומלאי האוכל שלהם הולך ואוזל. החנויות ריקות, אין מים חמים, חשמל, חימום ותקשורת.

הבוקר מסר הצבא האוקראיני שהצליח להדוף ניסיון רוסי להשתלט על עיר הנמל מריופול. בעיר, הנתונה במצור כבד מאז תחילת הפלישה הרוסית, נמנו כבר 2,500 הרוגים, שרובם לא זוהו והם נטמנו בקברות אחים גדולים שחופרות הרשויות בין הפגזה להפגזה. הצלב האדום, שהגדיר את המצב במריופול "אפוקליפטי", דיווח כי הרוגים רבים עדיין קבורים תחת ההריסות או מוטלים ברחובות, והתושבים אינם יכולים לפנותם בשל התמשכות ההפגזות. העיירה הקטנה וולנובאחה, השוכנת 20 ק"מ צפונית ממריופול נחרבה לחלוטין.

אולקסי ארסטוביץ', יועץ לממשלת אוקראינה, מעריך שהמלחמה תיגמר לא יאוחר מאשר תחילת מאי, אז ייגמרו לרוסים המשאבים. ארסטוביץ' הצביע על שני תרחישם אפשריים: האחד מהם, יהיה הסכם מהיר בין שני הצדדים בשבועיים הקרובים, והצבא הרוסי יעזוב את אוקראינה. תרחיש שני בו יגייסו הרוסים לוחמים נוספים. במקרה כזה המלחמה תימשך, ותסתיים באמצע או בסוף אפריל. 

תגיות:אוקראינהרוסיהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה