חדשות בארץ

מתקפת סייבר חריגה: אתרים ממשלתיים בישראל קרסו

אתרים ממשלתיים רבים קרסו בישראל לזמן קצר אך החלו כבר לחזור לאוויר. באיראן טוענים כי האקרים איראניים הם האחראים למתקפה. משרד התקשורת מקיים הערכת מצב עם גורמי החירום

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אתרי ממשלה בישראל קרסו הערב (שני) לזמן קצר בעקבות מתקפת סייבר. במקביל, באיראן טוענים כי האקרים איראניים הם האחראים למתקפה. בין האתרים שנפלו, המשתייכים לדומיין הממשלתי gov.il, ניתן למצוא את אתרי משרד הפנים, המשפטים, הבריאות ואתר ראש הממשלה.

ממשרד התקשורת נמסר: "שר התקשורת יועז הנדל מקיים כעת הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד התקשורת, זאת בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים. בוצעו פעולות על ידי חברות התקשורת על מנת להחזיר את השירות בהקדם, והשירות חוזר בהדרגה".

במערכת הביטחון ובמטה הסייבר הלאומי הכריזו על מצב חירום כדי לחקור את היקף הנזק. גורם במערכת הביטחון אמר לאתר "הארץ", כי זו תקיפת הסייבר הנרחבת ביותר שנעשתה נגד ישראל אם כי היא אינה מתוחכמת.

לפי נתוני הכניסה לאתרים, נראה שבזמן הנפילה נרשמה עלייה מלאכותית בכניסת נתונים, מה שיכול ללמד על ניסיון ליצור עומס על השרתים דרך כניסות רבות ולגרום למערכת לקרוס. המתקפה החלה סביב השעה 18:15 ונמשכה עד ל-19:30.

מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באיראן כי לפני כחודש סוכל ניסיון של המוסד לחבל באתר הגרעין בפורדו, אחד המתקנים המשמעותיים בתוכנית הגרעין האיראנית. על פי הדיווח, משמרות המהפכה ביצעו מעצרים של חברי החוליה, שגויסה לטענתם על ידי ישראל. עוד דווח, כי המוסד גייס שכן של אחד מעובדי האתר הגרעיני, סיפק לו ציוד מיוחד והדריך אותו, במטרה לחבל בצנטריפוגות IR6 במתקן.

תגיות:איראןמתקפת סייבראתרים ממשלתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה