חדשות בעולם

"פוטין מתבשל עם עצמו": האם המלחמה באוקראינה בדרך להסלמה?

לאור העיכובים שחווה צבאו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, גוברות ההערכות שהמלחמה תסלים בקרוב, ואף גובר החשש לשימוש בנשק לא קונבנציונלי: "רוסיה עשויה לבצע מהלכים צבאיים דרמטיים"

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

גורמים בוושינגטון מעריכים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להסלים בקרוב את המלחמה. לפי דיווחים בסוכנות הידיעות AP, פוטין משדר כעס רב ותסכול על חוסר הצלחתו עד כה בזירה האוקראינית. ההערכה הגורפת היא, שהנשיא הרוסי לא העריך שכיבוש אוקראינה והלחימה ייקחו זמן כה רב וייתקלו בכזאת התנגדות.

לאור כך, פוטין עשוי לנקוט בקרוב בצעדים קיצוניים יותר ולהוביל מהלכים אלימים יותר, על מנת לשבור את רוח הלחימה וההתנגדות בקרב העם והצבא האוקראיני. "רוסיה עשויה לבצע מהלכים צבאיים דרמטיים ולהפציץ את המדינה במשך שבועות נוספים", אמר גורם מודיעיני.

עוד אומרים בוושינגטון, כי בניגוד למרבית העולם שמזדעזע מדי יום מהתמונות הקשות המגיעות מזירות הקרבות באוקראינה, פוטין עצמו מבודד מהרעש התקשורתי העולמי ומזה שבארצו. ראש ה-CIA וויליאם ברנס הגדיר את המצב בו נמצא פוטין כעת "בועת תעמולה".

הדיווחים על הסלמה קרובה מקבלים חיזוק מאופי הלחימה בשטח האוקראיני בימים האחרונים. הצבא הרוסי, בהוראתו של פוטין, עבר לתקוף בעצימות גבוהה יותר. כך למשל, בעיר הנצורה מריופול דיווחו על יותר מ-2,500 אזרחים הרוגים כתוצאה מההפצצות. ההערכה ההולכת ומתחזקת במערב, היא כי לא רחוק היום בו פוטין יורה על הפעלת נשק בלתי קונבנציונלי, כימי או ביולוגי, כנגד האוקראינים.

מאז פרצה המלחמה, עושים מומחים שונים ניסיונות רבים להבין את המתחולל בראשו של פוטין. גורם מודיעיני אמריקני מסביר את הסיבה לכך: "האפשרות לחדור לתוך הראש של פוטין, על אף שקשה מאוד לעשות זאת, ועוד מרחוק, היא קריטית עבור המערב, אם אנחנו רוצים להבין את הצעדים הצפויים בהמשך ימי הלחימה".

ראש ה-CIA דיבר לאחרונה בפני הסנאט האמריקני, והסביר שפוטין חפץ לשנות את הסדר העולמי שנוצר לאחר סוף המלחמה הקרה. לדבריו, הנשיא הרוסי "מתבשל עם עצמו בשילוב נפיץ של זעם ואמביציה לאורך שנים ארוכות".

עוד הוסיף ברנס: "פוטין ציפה לכבוש את קייב בתוך יומיים. במקום זאת, צבאו נכשל בהשתלטות על ערים מרכזיות ואיבד עד כה אלפי חיילים. המערב הטיל סנקציות כבדות וקידם שורת צעדים נוספים שהמיטו אסון על הכלכלה הרוסית, ובנוסף חירבו את רמת החיים הגבוהה שממנה נהנו הן האוליגרכים הרוסים והן האזרחים הפשוטים".

"אני חושב שפוטין מאוד כועס ומתוסכל כרגע", אמר ברנס, שפגש את פוטין בעבר במסגרת תפקידו בשגרירות ארצות הברית במוסקבה. "סביר שהוא נמצא כעת במצב שבו יגדיל את סכום ההימור שלו במערכה, ויפעל לכתישה מוחלטת של הצבא האוקראיני - ללא כל מחשבה על האוכלוסייה האזרחית באוקראינה".

תגיות:ולדימיר פוטיןרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה