בריאות ותזונה

רוצו לגינה: לא תאמינו איך הצמח הזה יכול לשפר את הבריאות שלכם - כבר עכשיו

כולכם כבר קטפתם אותו בילדות - אבל קרוב לוודאי שמעטים מאוד מכם מבינים מה אחזתם ביד באותה תקופה. פרח שן הארי - שגדל כמעט בכל גינה בישראל, הוא פרח שנערכו עליו עשרות מחקרים מדעיים, וכולם מכתירים אותו ל'זהב של הטבע' 

אא

כולכם מכירים אותו. כולכם כבר קטפתם אותו בילדות - אבל קרוב לוודאי שמעטים מאוד מכם מבינים מה אחזתם ביד באותה תקופה. פרח שן הארי - שגדל כמעט בכל גינה בישראל, הוא פרח שנערכו עליו עשרות מחקרים מדעיים, וכולם מכתירים אותו ל'זהב של הטבע'. 

ברוסיה, הודו וסין - שן הארי שימש להכנת שלל תרופות, ברפואה העממית המסורתית, בשל השפעותיו ההיפרגליקמיות. 

מדובר בפרח שמהווה מקור עשיר למיקרו-נוטריינטים, מינרלים וויטמינים, ועל כן יש לו גם יתרונות טיפוליים רבים עבור מחלות בשלפוחית השתן, בעיות בכבד ובאיברים פנימיים כמו הטחול ואף לבניית תאי הגוף. 

 

מאחד המחקרים עולה כי עלעליו הירוקים של שן הארי מכילים פי 4 ויותר ויטמינים ומינרלים, מאשר בחסה. כך גם בטא קרוטן שמצוי בו פי 4 מעלי בייבי או כל עלה ירוק אחר שאתם מוסיפים לסלט שלכם. 

מחקר נוסף מציין כי שן הארי הוא מקור נפלא גם לצריכת ויטמין C וסידן - שכידוע מחזקים ביותר את מערכת החיסון. 

גם ויטמינים ממשפחת B קומפלקס תוכלו למצוא בו בשפע, ובפרט הכולין - שמיוצר בכבד, ואצל רוב האנשים לא מיוצר ברמה מספקת. 

הכולין שומר על בריאותה של מערכת העצבים, מונע קרישיות יתר בדם, מסייע בייצור חומרים שאחראיים על בניית תאים בגוף ועוד. ואם זה לא מספיק, שן הארי גם מכיל חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6, שגם אותן הגוף ממש צריך. 

אבל לפני שאתם רצים לגינה לקטוף אותו, חשוב שתזכו כמה דברים חשובים:

1. ודאו שהצמחים בגינה לא רוססו בחומרי הדברה מזיקים. אם ידוע לכם על כך שהעירייה מרססת צמחים באזור זה, הימנעו מלצרוך ישירות את הצמח, והעדיפו לצרוך אותו בצורה של כמוסות טבעיות. 

2. יש לברר עם רב שהוא פוסק הלכה כיצד לצרוך את העלים הירוקים, וכיצד לנקותם מתולעים. לאחר מכן ניתן לצרוך את העלים בסלט, בתה או בתמצית. 

3. חשוב לדעת שלעלי שן הארי יש טעם מריר מעט, שאותו ניתן להפיג ולהעלים רק באמצעות תיבול (למשל אם אתם משלבים אותו במרק או מטגנים אותו קלות בקדירת ירקות).

עליו הירוקים אתם יכולים לאכול טריים בסלט, לשתות בתה ולהכין מהם תמציות.

תגיות:פרחשן הארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה