חדשות בארץ

"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם": הרבנים הראשיים נגד סכנת הנפצים

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף והגר"ד לאו, יוצאים בגילוי דעת נגד סכנת הנפצים וקוראים להורים להשגיח על הילדים: "שמחת הפורים אינה פריקת עול"

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

לקראת חג הפורים, יוצאים רבנים שונים, ובהם הרבנים הראשיים לישראל - הראשון לציון הגר"י יוסף והגר"ד לאו - בגילוי דעת נגד סכנת הנפצים. במכתב שפרסמו היום (שני), פרי יוזמתו של רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, חוזרים ומזהירים הרבנים מפני אווירה של פריקת כל עול.

הראשון לציון הגר"י יוסף פתח את דבריו בחשיבות של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", והוסיף: "חובה על הגדולים להשגיח על הקטנים, לבל יהפכו את השמחה לתוגה, על ידי התעסקות בדברי נפץ למיניהם, אשר מלבד שעלולים לגרום לסכנה גדולה למשתמש וסובביו, יש בכך גם הפחדה לעוברים ולשבים, זקנים וילדים, מעוברות ומניקות, וכפי ששמענו כמה וכמה פעמים סיפורים שונים על נזקים בלתי הפיכים רחמנא ליצלן".

הרב גם התריע כי "יש להיזהר עד למאוד מנהיגה בשכרות, וראוי לכל אדם שלא להרבות בשתייה יותר מדי ואפילו ביום פורים ישתה מעט לקיום מנהג ישראל 'עד דלא ידע', ועל פי ההלכה די בזה שאדם ישתה מעט ויהיה מבושם, ואין צריך שישתכר לגמרי ויתבזה".

הגר"ד לאו פתח אף הוא את דבריו בחשיבות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", ופנה אל ההורים ואל המחנכים "לשים את עיניהם על הנערים והילדים האהובים, ולמנוע מהם את השימוש בנפצים, חזיזים ושאר חומרי הנפץ לסוגיהם. חובה למנוע את השימוש בחומרי חבלה אלו, ויש איסור חמור לסחור בהם ולהפיצם".

הרב הוסיף גם כן את החובה להיזהר משתייה מרובה העלולה להזיק: "יש לדעת כי שמחת הפורים אינה פריקת עול, אלא מטרתה לעלות ולהתעלות ועל כן יש ליצוק לחג תכנים רוחניים". את דבריו חתם "בתפילה שיתקיים בנו מקרא שכתוב 'ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר' כן תהיה לנו".

בתוך כך, במשטרה מציינים כי בחודש האחרון נערכו מבצעי אכיפה שכללו תפיסה של אלפי סוגי נפצים במחסנים ובדוכנים. התכולה הוחרמה והועברה להשמדה מבוקרת. במשטרה מבקשים להזכיר את לשון החוק בנושא, ומוסיפים שהנפצים ודומיהם נכנסים לקטגוריית סעיף 388 בחוק שכותרתו: "מעשי פזיזות ורשלנות".

אחד מסעיפיו של החוק מדגיש ש"העושה מעשה באש או בחומר לקיח, או אינו נוקט אמצעי זהירות מפני סכנה מסתברת הכרוכה באש או בחומר שבהחזקתו... דינו מאסר שלוש שנים". המשטרה קוראת להורים לגלות ערנות בנושא, ולתדרך את ילדיהם בדבר המסוכנות של שימוש באותם נפצים המוגדרים צעצועים מסוכנים, כמו גם לפעול לצמצם ולמנוע את תופעת שתיית האלכוהול המוגברת בקרב נוער, שעשויה להוביל לאלימות והפרות סדר.

תגיות:פוריםהרב דוד לאונפציםמשטרת ישראלהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה