חדשות בעולם

צוות ישראלי מטפל בפליטים אוקראינים בגבול פולין: "לערבות ההדדית אין גבולות"

"אנשים צעדו בקור 15 שעות, ומגיעים אלינו לטיפול ראשוני": ד"ר דרור קידר מבית חולים השרון מסייע לפליטים בגבול אוקראינה – פולין

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ד"ר דרור קידר, מנהל פנימית ד' בבית החולים השרון בפתח תקווה, נמצא כעת בוורשה שבפולין, מתוך מטרה לסייע לפליטים אוקראינים שהגיעו לשם וזקוקים לטיפול רפואי.

"להומניות אין גבול", אומר הד"ר, שנמנה עם משלחת שארגנה הסוכנות היהודית ושכוללת שני רופאים ושתי אחיות מבתי החולים בילינסון והשרון. חברי הצוות פועלים בשלושה מרכזי קליטה לפליטים בוורשה, ומעניקים לפליטים שירות רפואי ראשוני לפני הגעתם לישראל.

"אלו אנשים שצעדו בקור 12 עד 15 שעות, אנשים שברחו בלי לקחת תרופות, אנשים שנחבלו ופיתחו כל מיני תופעות חולניות", מתאר ד"ר קידר בראיון שהעניק ל-ynet. "אנחנו מטפלים בהם בצורה הכי טובה שאפשר, אמנם בצורה מינימליסטית, כדי להכין אותם לטיסה.

"אנחנו גם עוזרים להם בפן הפסיכולוגי, משתדלים להקל עליהם את החרדה ולהראות שבמדינת ישראל יש שליחים שדואגים להם אפילו כאן, בוורשה", מסביר ד"ר קידר ומציין שחברי הצוות פתחו מוקד רפואי נוסף בבוקרשט, אשר גם שם זקוקים קשישים, חולים וסיעודיים לעזרה רפואית ראשונית. "אני מקווה שנוכל לייצג את הפנים היפות של מדינת ישראל גם שם", אומר ד"ר קידר.

חברי הצוות מסייעים לפליטים עם זיהומים, התקפי אפילציה, קורונה. כן מגיעים קשישים עם מחלות של לחץ דם וסוכרת. "אנחנו נותנים את התרופות החסרות ומייצבים את החולים לפני העלייה למטוס לארץ", מסביר ד"ר קידר. "יש גם הרבה ילדים שנדדו בדרכים, ויש להם זיהומים שונים בגוף".

"חוויתי את הקורונה בשנתיים האחרונות: וירוס קטן בא מסין והשטיח את כל העולם. לווירוסים אין גבולות, ואנחנו מנסים להראות שגם להומניות ולערבות ההדדית אין גבולות", מסכם ד"ר קידר את דבריו. "אנחנו מסייעים לכל מי שצריך, בכל מקום. אלו הפנים היפות, גם של הרפואה וגם של מדינת ישראל. כולם מטים שכם".

תגיות:טיפול רפואיפליטים אוקראינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה