חדשות בעולם

זלנסקי בנאום חריף למדינות נאט"ו: "טילים רוסיים ייפלו על בתי האזרחים שלכם"

לאחר שרוסיה הפגיזה בסיס צבאי הסמוך לגבול הפולני, נשיא אוקראינה זלנסקי מזהיר את מדינות נאט"ו מפני טילים שיגיעו גם לשטחן

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי מזהיר הלילה (בין ראשון לשני) את מדינות המערב, שאם לא יסגרו את השמים – טילים יפלו בשטחי המדינות החברות בנאט"ו. בדבריו הזכיר שבשנה שעברה הזהיר את מנהיגי נאט"ו כי אם לא יטילו סנקציות חריפות, כלשונו, נגד רוסיה היא תפתח במלחמה.

זלנסקי התייחס למתקפת הטילים החמורה ששוגרה אתמול בבוקר לבסיס במערב אוקראינה, 25 ק"מ בלבד מהגבול עם פולין. במתקפה נהרגו עשרות בני אדם ומאות נפצעו. "אם לא תכריזו על אוקראינה כאזור אסור לטיסה - זה רק עניין של זמן עד שטילים רוסיים ייפלו בשטחכם. בשטחי המדינות החברות בנאט"ו. על בתי האזרחים שלכם", אמר הנשיא האוקראיני. כזכור, מדינות המערב אינן נענות לבקשתו של זלנסקי לסגור את המרחב האווירי של אוקראינה.

בנוסף חזר זלנסקי בנאומו על קריאתו לקיים פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זלנסקי אמר כי צוות המשא ומתן שלו יעשה הכול כדי להביא לקיומה של פגישה כזאת.

עוד אמר נשיא אוקראינה כי בששת הימים האחרונים ניצלו 130 אלף בני אדם בזכות מסדרונות הומניטריים, ושיש צורך לאפשר את קיומם של מסדרונות נוספים כאלה.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, הזכיר כי עוד לפני שהפלישה יצאה לדרך, ארה"ב הזהירה מפני מתקפה רוסית רחבה על כל אוקראינה, כולל מערבה. בדברים שאמר הלילה, ציין סאליבן כי "פוטין מתוסכל שכוחותיו לא עושים התקדמות מהסוג שהוא חשב שתיעשה. הוא מרחיב את המטרות, מתפרץ ומנסה לגרום נזק בכל רחבי אוקראינה".

במהלך הלילה שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא אוקראינה זלנסקי ועם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לשכתו של מקרון אמרה לאחר השיחה כי ארצות הברית וצרפת הסכימו לחזק את הסנקציות נגד רוסיה.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ומקבילו, שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, שוחחו על "המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים לעצירת מלחמת הברירה של פוטין", כך כתב בלינקן בחשבון הטוויטר שלו. "מזכיר המדינה הדגיש את הסולידריות האיתנה של ארצות הברית עם אוקראינה בהתגוננותם מפני התוקפנות המתמשכת של הקרמלין", נאמר בהצהרה מטעם מחלקת המדינה.

מדינות נאט"ו חוששות שרוסיה תשתמש בנשק כימי כדי לגרום לאוקראינים להיכנע. אתמול דיווחו האוקראינים שרוסיה השתמשה בפצצות זרחן במתקפה בעיירה פופסאנה במחוז לוהנסק במזרח אוקראינה.

ערים רבות באוקראינה נצורות ומכותרות, ורוסיה מפגיזה ומפציצה אותם. המצב במריופול, עיר נמל בדרום המדינה, הוא הקשה ביותר. דיווחים רשמיים מעדכנים ש-2,187 תושבים נהרגו מתחילת המלחמה. בהודעת העירייה נמסר שמאגרי המים והמזון נגמרים, וכי בנוסף אין לתושבים חימום או חשמל. על פי האו"ם, יותר מ-2.7 מיליון אזרחים אוקראינים נמלטו מארצם והפכו לפליטים. 

תגיות:וולודימיר זלנסקינאט"וטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה