סלבס בהתחזקות

"איזה גדול השם": השאלה התמימה שהפכה לשיעור באמונה

הקונדיטורית ואושיית הרשת ליאור קוקה ביקשה מהגולשים שלכבוד חודש אדר יכתבו לה דברים שמשמחים אותם. התשובות שקיבלה הזכירו לה כמה דברים חשובים – וגם לנו

  • י' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג הפורים הולך ומתקרב בצעדי ענק, והקונדיטורית ואושיית הרשת ליאור קוקה ניצלה את ההזדמנות כדי לבקש מהגולשים לשתף אותה במשהו משמח. במפתיע, השאלה הקלילה כביכול הפכה למיני-שיעור באמונה.

כך, למשל, נכתב באחת התגובות: "זכיתי, קמתי בבוקר ויש כאלה שלא". קוקה הגיבה בהתלהבות: "יואו, כל כך! הדברים שהכי נראים לנו מובנים מאליו, הם הכי לא! הזכות להודות על זה שקמנו הבוקר, שאנחנו בריאים, שמחים, תחת קורת גג, אוכלים בכוחות עצמנו, יכולים לבצע פעולות פשוטות, שאנחנו נושמים בכוחות עצמנו. איזה גדול השם, איזה משוגע העולם הזה".

מגיבה אחרת כתבה לקוקה: "התארסתי. תודה לשם שהגשים לי את זה". הקונדיטורית מיהרה לברך: "מזל טוב, בשעה טובה! אין דבר בעולם שהשם לא יכול לעשות. אומרים שכשמבקשים משהו ממנו, צריך להתחנן אליו ולומר לו 'רק אתה יכול לעזור לי!'". את דבריה קינחה קוקה בברכה: "בעזרת השם שתקימי בית נאמן בישראל ותזכי לישועות בכל התחומים ולכל הדברים הטובים בעולם".

תגובה נוספת ונוגעת ללב במיוחד הייתה התגובה הבאה: "למרות הפלת התאומים שעברתי, שמחה שבעלי והילד שלי בריאים". כמונו, גם קוקה התרגשה במיוחד והשיבה: "יואו, איזו מלכה את. עשית לי צמרמורת!", ואף הוסיפה הסבר של הרב אליהו רבי על המדרש "ה' נתן, ה' לקח".

"גם אם לקחתי לך משהו, לעולם לא אקח ממך משהו שאין לך, אלא תמיד משהו ממה שיש לך", מספר הרב, "ואם זה מה שיש לך, זה אומר שאני הענקתי לך, ואם אני הענקתי לך, בדיוק כמו שאתה יודע לקבל, יש לך גם 'זכות' לדעת ולתת".

תגיות:חודש אדרליאור קוקהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה