חדשות בעולם

המלחמה באוקראינה: הרוסים חטפו את ראש העיר והציבו במקומו "בובה" משלהם

צעד נוסף בכיבוש הרוסי של אוקראינה נרשם לאחר שהרוסים החלו לקחת בשבי ראשי ערים. בעיר מליטופול הם כבר הציבו נציגה משלהם, שקראה לתושבי העיר לחדול מההתנגדות לרוסיה

  • י' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חילופי שלטונות בעקבות המלחמה: במסע הצבאי הרוסי נגד אוקראינה נרשם בסוף השבוע שלב נוסף, לאחר שראש עיריית מליטופול, איוואן פדרוב, נעצר או נחטף - תלוי למי אתם מאמינים - על ידי הכוחות הרוסיים. הרוסים דאגו להחלפתו בראש עיר חדשה, גלינה דנילצ'נקו - "בובה" מטעמם. זאת הפעם הראשונה במהלך המלחמה בה רוסיה מציבה נציג מטעמה בראשות עיר שנכבשה על ידם.

באוקראינה מיהרו לדווח על ראש העיר שנחטף, ולהפיץ תיעודים שלו מובל ברחוב על ידי חיילים כששק מונח על ראשו. מנגד, ברוסיה טוענים שהוא לא נחטף אלא נעצר בגלל "השתתפות בטרור".

דניצ'לקו, חברת מועצה מקומית ופרו-רוסית, מסרה בהצהרתה הראשונה לתקשורת כי מטרתה הראשונה היא להחזיר את העיר לשגרה ולהרגיע את הרוחות. היא פנתה בדבריה לתושבי העיר ואמרה: "ישנם עדיין אנשים שרוצים לערער את המצב וקוראים לכם לצאת לפעולות – אל תיכנעו לפרובוקציות האלה".

היא הוסיפה: "אני פונה לנבחרי הציבור בכל הדרגים: אותנו בחרו האנשים, והמשימה שלנו היא לדאוג למצבם. עם אותה המטרה, אנחנו רוצים להקים ועדת בחירה עממית שתעסוק בשאלות האדמיניסטרטיביות בעיר מליטופול ובמחוז מליטופול". דבריה מהדהדים כמובן את הקו הרוסי, שמבקש לגרום לאוקראינים לא להשיב מלחמה ולהפסיק להתנגד לרוסים.

זאת אינה החטיפה היחידה של ראש עיר מקומי: אולכסנדר סטארוך, מושל מחוז זפוריז'יה שבדרום-מזרח המדינה, הודיע כי יבגני מטבייב, ראש עיריית דניפרורודנה הנמצאת בשטחו, נחטף על ידי הרוסים שכבשו את העיר. סטארוך כתב ברשתות החברתיות כי "פשעי המלחמה הופכים למערכתיים".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגדיר את אירועי החטיפה כ"פשע נגד הדמוקרטיה", וטען שרוסיה "עברה לשלב חדש של טרור בפלישתה על ידי ניסיון לחסל פיזית את נציגיהן הלגיטימיים של הרשויות המקומיות האוקראיניות". במהלך שיחתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט אמש, ביקש הנשיא האוקראיני את עזרתו בשחרור ראש העיר ונבחרי ציבור מקומיים נוספים.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה