חדשות בארץ

לפיד בגינוי חריף: "לפלישה הרוסית לאוקראינה אין הצדקה"

בתום פגישה עם שר החוץ של רומניה, גינה שר החוץ יאיר לפיד בחריפות את הפלישה הרוסית לאוקראינה: "קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים"

לפיד ושר החוץ הרומני (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)לפיד ושר החוץ הרומני (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

שר החוץ יאיר לפיד גינה היום (ראשון) בחריפות את הפלישה הרוסית לאוקראינה. בהצהרה משותפת עם שר החוץ הרומני בוגדן אאורסקו, בתום פגישתם בבוקרשט, אמר לפיד כי "ישראל, כמו רומניה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. אין לה הצדקה, ואנחנו קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים".

"ישראל תסייע ככל שביכולתה להגיע לפתרון של שלום", הוסיף לפיד. "אנחנו עובדים בתיאום מלא עם בעלת בריתנו ארצות הברית ועם שותפינו האירופאים כדי לנסות לסיים את הטרגדיה האלימה הזו מהר ככל האפשר".

לאחר הפגישה יצא לפיד לסיור באחד ממרכזי הפליטים של הסוכנות היהודית בבוקרשט. בהמשך יגיע למעבר הגבול סירט, בו ממוקמים אנשי משרד החוץ המסייעים לפליטים לצאת מאוקראינה.

"ממשלת רומניה סייעה ומסייעת לישראל להציל נפשות רבות", הצהיר לפיד. "ממעבר סירט יצאו ילדים יהודים מבית היתומים באודסה, ילדים חולי סרטן שנשלחו לטיפולים בישראל, אלפי פליטים שחייהם ניצלו בזכות שיתוף הפעולה בינינו. אני מודה לממשלת רומניה על שיתוף הפעולה, על הרצון הטוב".

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אמש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השיחה ארכה יותר משעה וכי היא עסקה "בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמצים שעושה ישראל בעניין". זלנסקי התייחס לשיחה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים לשיחות שלום". הוא הוסיף כי ביקש את עזרתה של ישראל בשחרור ראש העיר מליטופול, שנחטף על ידי כוחות צבא רוסיים.

תגיות:רוסיהיאיר לפידאוקראינהרומניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה