חדשות בארץ

רוסיה ממשיכה להשתלט על ערים נוספות, ומהי התחזית לפורים? סיכום חדשות השבת

רוסיה כובשת חלקים נוספים מאוקראינה, הסכם הגרעין בין המעצמות בסכנה, והדריכות בצפון ישראל עולה. סיכום חדשות השבת

אא

מלחמת רוסיה-אוקראינה: מאוקראינה נמסר כי צבא רוסיה השתלט על העיר סברודונצק וכן כבש פרברים מזרחיים מהעיר מריופול שמצויה תחת מצור כבר למעלה משבוע. אוקראינה גם מאשימה את רוסיה בכך שהיא ממשיכה לתקוף באזורים שהיו אמורים לשמש כ"מסדרונות הומניטריים" לצורך פינוי אזרחים אוקראינים.

גורם בחרסון מתריעכי "רוסיה מתכננת משאל עם": סגן ראש מועצת חרסון  מאשים את רוסיה שהיא מתכננת ליצור "משאל עם מזויף" בחרסון, ובכך לייצר כביכול מרד פנימי על אוקראינה. יצוין כי חרסון מצויה בשעה זו תחת כיבוש רוסי.

זלנסקי מציע "שיחות בירושלים": ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, ציין כי בדעתו לקיים את שיחות המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה בירושלים. לדבריו, הוא משער שלראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, תהיה השפעה חיובית על כך, ואף הציע כי ישראל תספק לאוקראינה ערבויות של ביטחון.

הסכם הגרעין בין איראן למעצמות: באיחוד האירופי החליטו להשהות את הדיונים על תכנית הגרעין, ובשלב זה לא ברור  מתי השיחות יחודשו. בבריטניה, גרמניה וצרפת מאשימים את רוסיה שדורשת מארה"ב להעניק לה ערבויות על כך שהסחר של רוסיה עם איראן לא ייפגע. לדבריהן, הדבר עלול לגרום לקריסת הסכם הגרעין שכמעט נחתם. לדבריהן: "אסור לנצל את המו"מ לצרכים שאינם קשורים אליו".

בעקבות תקיפת הקצינים האיראנים –ישראל מעלה את הדריכות בצפון: בעקבות התקיפה בשבוע שעבר בדמשק בה נהרגו שני קצינים איראניים, ויוחסה לישראל – הוערכה רמת הדריכות בצפון, מחשש לתגובה של איראן שעלולה להתבטא בשיגור רקטות או בפיגוע.  

כתובות ערביות רוססו באתר ישראלי: ברשות הטבע והגנים נמסר כי גילו כי כתובות בערבית שרוססו באזור גב צניפים. בכתובות נכתב בין היתר "אללה הוא אכבר". לדבריהם יהיה קשה מאוד לתקן את הנזק  

שבת חורפית: סוף השבוע היה חורפי וגשום מאוד. בעקבות כך קרסו עצים בצפון, והיו נהגים שכמעט נפגעו מעצי אקליפטוס באזור קריית שמונה. לא היו נפגעים באירוע, אך הכביש נסגר למשך שעתיים.

תחזית: בימים ראשון ושני צפוי להיות קר, אך לא גשום. ביום שלישי ירדו הטמפרטורות וצפויים גשמים מקומיים. ישנו סיכוי ביום רביעי בבוקר לשלג קל בהרי הצפון והמרכז. ביום חמישי – חג הפורים, צפוי גשם בצפון ובמרכז.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהסיכום חדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה