חדשות בעולם

עדויות קשות ממריופול: "הילדים מורעבים. אנשים רבים על אוכל. אלפי גופות ברחובות"

אלפי גופות ברחובות מריופול, הורים רבים לא מסוגלים להאכיל את ילדיהם, וכמות המזון והמים של התושבים הולכת ואוזלת. השבר הולך וגובר

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
הצבא הרוסי מכתר את מריופול (צילום: shutterstock)הצבא הרוסי מכתר את מריופול (צילום: shutterstock)
אא

הרשויות באוקראינה מדווחות היום (חמישי) כי הרוסים מפציצים את שיירות הסיוע שמנסות להיכנס למריופול, המכותרת על ידי הרוסים כבר יותר משבוע.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הזהיר שכמות המזון והמים של התושבים הולכת ואוזלת, והורים רבים לא מסוגלים להאכיל את הילדים. תושבים רבים מנותקים מחשמל, ונותרו ללא חימום, כאשר הטמפרטורות בימים אלו עומדות על מינוס 5 מעלות. מחסור חמור במים, מזון ותרופות. "התושבים החלו לריב על אוכל", מספר סשה וולקוב, נציג הצלב האדום במריופול. "כל החנויות ובתי המרקחת נבזזו לפני ארבעה או חמישה ימים. לחלק מהאנשים עדיין יש אוכל, אבל אני לא יודע לכמה זמן הוא יישאר. להרבה אנשים אין בכלל מים לשתות. הרבה אנשים אומרים שאין להם אוכל לילדים".

מאות אלפי התושבים משועים לצאת מהעיר ההרוסה, אך נראה שרוסיה החליטה להחריב אותה לחלוטין. היועץ לראש העיר מריופול אמר היום שמטוסי קרב רוסיים תקפו גם היום רכבים שהגיעו לפנות תושבים. כן נכשלים כל העת הניסיונות לשלוח סיוע הומניטרי למריופול, ולהכניס לעיר רכבים שיאפשרו פינוי.

עדיין לא ברור מניין הקורבנות בעיר הכבושה. סרגיי אורלוב, סגן ראש העיר, אמר היום ל-BBC ש-1,207 גופות נאספו על-ידי הרשויות ברחובות העיר במהלך השבועיים האחרונים. 47 מהם נקברו בקבורה המונית, וגופותיהם לא זוהו.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מצטרף אף הוא לאזהרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה. אתמול, כזכור, הזהירה ארה"ב מאפשרות כזו.

"מה ששומעים בנוגע לנשק כימי, הוא בדיוק מה שמתאים להם לעשות", אמר ג'ונסון לרשות SKY. "הם מתחילים לספר שהאמריקאים איחסנו שם נשק כימי, ולכן הם תוקפים בנשק כימי משלהם. זה פייק מוכר של הצבא הרוסי".

"אני מפחד", הוסיף ראש הממשלה הבריטי. "מדובר בממשלה צינית וברברית".

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה