חדשות בעולם

לאחר שחולץ מאוקראינה: הרב של קייב מספר מדוע הוא רוצה לחזור

הרב יונתן מרקוביץ' מספר מדוע נאלץ לעזוב את אוקראינה, מדבר על החשש מכך שמשפחות ילכו לאיבוד מבחינה רוחנית, ומספר מה משפחתו חושבת על רצונו לחזור לאוקראינה

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
קייב (צילום: שאטרסטוק)קייב (צילום: שאטרסטוק)
אא

לפני כשבוע חולץ רבה של קייב, הרב יונתן מרקוביץ', מהעיר בהוראת כוחות הביטחון האוקראיניים. היום (חמישי) הוא התראיין ל"כיכר השבת", וסיפר כי לו מצב העניינים היה תלוי בו, הוא היה מעדיף להישאר במדינה: "אני מתכוון לחזור ביום ראשון, בלי נדר".

הרב מרקוביץ' כמובן הבהיר: "אני לא נוסע למקום החם. הגמרא אומרת שצריך להיזהר מלהיכנס למקומות מסוכנים. אני לא אחזור לקייב, אלא ללבוב. שם מתכנסים כל היהודים שרוצים לצאת מאוקראינה, ואני אלך לשם כדי לעזור להם לצאת לקהילות יהודיות וחרדיות מסודרות".

לשאלה מדוע עזב את המדינה לפני כשבוע, השיב הרב: "העזיבו אותנו למעשה. ביקשו ממני לעזוב ולהוציא את המשפחה שלי. בתקופה האחרונה הרוסים הכניסו את החיילים הצ'צ'נים שהם מוסלמים אדוקים. אני לא אוהב את הפרסום, אבל אני דמות מוכרת שם".

הרב סיפר שאמנם לא קיבל איומים על חייו, אבל הרשויות הצבאיות באוקראינה בחרו לנקוט משנה זהירות לאור המצב, והחליטו להוציא אותו משם. "לא קמנו ונסענו, אלא הם פשוט לקחו אותנו והעבירו אותנו את הגבול".

עוד הוסיף הרב מרקוביץ' שהוא ומשפחתו היו מוכנים להישאר במדינה "על מנת שנוכל לעזור ולהשפיע יותר יותר לכמה שיותר יהודים, אבל כשהסבירו לנו שאנחנו לא מועילים בזה שאנחנו שם, אלא מזיקים, אז היינו חייבים פשוט לקום ולצאת".

הרב שיתף בגילוי לב גם על החשש שבשל המלחמה, משפחות שיגיעו למקומות אחרים יאבדו רוחנית ואמר: "אפילו אם נפספס משפחה אחת, הרי כל נפש וכל נשמה זה משהו מיוחד. אנחנו משוחחים תמיד עם המשפחות. הפלאפון שלי פתוח 24/6. אני שומע מאנשים שקשה להם, הם עזבו בית מסודר ועכשיו הם הולכים אל הלא נודע".

לסיום, נשאל הרב מרקוביץ' מה חושבת משפחתו על הרצון שלו לחזור לאוקראינה. "הם לא רוצים שאני אחזור", השיב בחיוך. "זו בעיה. לא כל כך רציתי לעזוב את הקהילה. רציתי שהם יעזבו ואני אמשיך להישאר שם".

"כל שלוחי חב"ד עושים את המקסימום למען עם ישראל", סיכ הרב. "זה מאוד קשה, ולכן אני משתדל לא לענות על השאלה הזאת. אשתי אישה מדהימה והיא מבינה את הצרכים של עם ישראל ושל הקהילה שלנו".

תגיות:אוקראינהקייבהרב יונתן מרקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה