חדשות בארץ

יעלה בזום: נשיא אוקראינה זלנסקי ינאם בפני חברי הכנסת

יו"ר הכנסת מיקי לוי ושגריר אוקראינה בישראל איבגן קרוניצ'וק סיכמו כי הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי ינאם בזום מול חברי הכנסת. זהו נאום נוסף בשרשרת נאומים שעורך זלנסקי מול פרלמנטים שונים בעולם

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי צפוי לנאום בפני חברי הכנסת מישראל בזום - כך סוכם היום (חמישי) בשיחה בין יו"ר הכנסת מיקי לוי לבין שגריר אוקראינה בישראל איבגן קרוניצ'וק. השניים סיכמו ביניהם, כי בימים הקרובים ייקבע מועד לנאום רשמי של זלנסקי בפני חברי הכנסת.

אתמול דווח כי לוי סירב לבקשתו של זלנסקי לנאום מול חברי הכנסת, אולם לוי הכחיש את הדברים והבהיר בשיחתו עם השגריר כי יהיה זה לכבוד לשמוע את דבריו של הנשיא האוקראיני ולאפשר לו לנאום מול כל חברי הכנסת.

כידוע, מאז פרצה המלחמה זלנסקי עושה מאמצים רבים בזירה הדיפלומטית. בימים האחרונים הוא נאם בין היתר בשיחות וידאו מול שגרירי האו"ם ומול בית הנבחרים של בריטניה, סיפר שם על המצב הקשה של ארצו וזכה מהם לתשואות. אתמול כאמור הועברה בקשה מצדו, באמצעות שגרירו בישראל, לנאום מול הכנסת. אולם מכיוון שמושב החורף מסתיים בימים אלה והכנסת יוצאת לפגרה, לא היה ברור כיצד ניתן יהיה לקיים את הנאום.

יו"ר הכנסת השיב, לפיכך, שלא ניתן יהיה לכנס דיון מיוחד בכנסת על מנת לצפות בנאומו של זלנסקי, והציע תחת זאת לערוך שיחת זום של עם הנשיא האוקראיני.

טרם הסיכום, ועל רקע מעורבותו של ראש הממשלה נפתלי בנט במגעים עם רוסיה ואוקראינה, פנו בלשכת יו"ר הכנסת למשרד החוץ כדי לוודא שקיום שיחת הזום עם זלנסקי אינו כרוך ברגישויות מדיניות. במשרד החוץ הודיעו שאין להם התנגדות לכך.

תגיות:הכנסתאוקראינהוולודימיר זלנסקימיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה