חדשות בארץ

הגר"ד לאו: יוקם בית דין לבירור יהדות לפליטים

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, עדכן את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, על כוונתו להקים בית דין מיוחד שידון ביהדותם של הפליטים הרבים שצפויים להגיע מאוקראינה

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
הגר"ד לאו (צילום: David Cohen/Flash90)הגר"ד לאו (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

על רקע הגעתם הצפויה של פליטים רבים מאוקראינה לישראל, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שלח השבוע מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בו הודיע על כוונתו להקים בית דין מיוחד שידון בעניינם של הפליטים ויסייע בבירור יהדותם. הצורך בכך נובע מהעובדה שרבים מהפליטים מגיעים לארץ ללא מסמכים.

"המלחמה באוקראינה גרמה לאלפים להיטלטל אל הלא נודע", כתב הגר"ד לאו. "חלק גדול נמלטו מבתיהם ונבצר מהם להצטייד במסמכים הדרושים על מנת להוכיח את יהדותם. כדי לסייע, אקים הרכב מיוחד של דיינים שינסו בכל דרך לעזור להם להוכיח את יהדותם".

הרב הוסיף כי הוא צופה שבעקבות ריבוי הפליטים העומס יהיה גדול, ולכן הוא מבקש להיערך בהתאם: "כדי לייעל את ההליכים, ומאחר שהעומס בבית הדין אינו מאפשר הירתמות מלאה לנושא, אקים הרכב של שלושה דיינים בגמלאות, בעלי ניסיון רב בבתי הדין ובבירור יהדות".

בתוך כך, הגר"ד לאו הגיע הבוקר לביקור בזק במולדובה, אליו הוזמן על ידי הרב הראשי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן. הביקור נועד לחזק את מתנדבי "איחוד הצלה" שנמצאים במקום ואת הפליטים, כמו גם את הקהילה היהודית המקומית שמסייעת להם. ראוי לציין שמולדובה, ובפרט העיר קישינב הגובלת עם אוקראינה, הפכו בימים אלה לתחנה הראשונה של נמלטים רבים מאוקראינה מוכת הקרבות.

הביקור החל בתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי של קישינב, "אגודת ישראל". לאחר מכן נפגש הרב עם משפחות פליטים השוהות במתחמי קליטה של הקהילה היהודית, שמע מהן על המסע שעברו בדרכם לקישינב, וביקש לעודד את רוחן.

בהמשך ביקר הרב גם בשגרירות ישראל במולדובה ונפגש עם השגריר המקומי, ראובן אזר. הגר"ד לאו נפגש עם ילדים יתומים, חילק להם ממתקים ובירך אותם. הרב ביקר גם בבית חב"ד המקומי, ונפגש עם ראש עיריית קישינב, איאן צ'באן, שסיפר לו על שיתוף הקהילה של העיר עם הקהילה היהודית.

בסיום הביקור אמר הגר"ד לאו: "רק כשרואים בעיניים את עוצמת הפגיעה, ניתן להבין את הסבל שהפליטים האלה עברו במסע מפרך ובדרך לא דרך".

הרב הודה לרב הראשי של מולדובה, למתנדבים ולקהילה היהודית: "הנוכחות שלכם היא השראה לעולם כולו ונס עצום עבור הפליטים. זאת ממש הצלת נפשות ועזרה ראשונה, בדרכם לחיים שלוום ושקטים יותר בישראל. הרבנות הראשית תסייע ככל יכולתה לפתור מקרים מורכבים של פליטים שנותרו ללא מסמכים".

תגיות:הרב דוד לאובירור יהדותאוקראינהפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה