חדשות בעולם

החרם על רוסיה נמשך: גם אמזון מפסיקה את המשלוחים למדינה הפולשת

חברת אמזון מצטרפת לעשרות חברות ענק שהודיעו כי יפסיקו את עסקי המסחר שלהם עם לקוחות רוסיים

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמזון, ענקית המסחר המקוון, מצטרפת אף היא לחרם על רוסיה. אתמול (רביעי) הודיעה אמזון כי תעצור את המשלוחים ללקוחות רוסיה ולבלארוס, ותגביל את שירותי הסטרימינג שלה, אמזון פריים וידיאו. קודם לכן הודיעה החברה כי לא תקבל לקוחות חדשים מרוסיה ובלארוס.

אמזון פרסמה כי "השהנו את המשלוחים של מוצרים ללקוחות הנמצאים ברוסיה ובבלארוס ואנחנו לא נקבל יותר לקוחות רוסים ובלארוסים חדשים לשירותי ה-AWS ולמוכרי צד שלישי של אמזון. בנוסף, אנחנו עוצרים את הגישה לפריים וידיאו ללקוחות הנמצאים ברוסיה".

עשרות חברות ענק הפסיקו את כל פעילותן ברוסיה. אתמול הודיעו מקדונלד'ס, קוקה קולה, פפסי וסטארבקס כי הן מצטרפות לחרם, ומפסיקות את כל הפעילות שלהן ברוסיה. יצוין כי למקדונלד'ס 850 סניפים בכל רחבי רוסיה, וכל יום שהסניפים שלה סגורים גורם להפסד של 50 מיליון דולר. החברה הדגישה שתמשיך לשלם ל-62 אלף עובדיה ברוסיה, למרות סגירת הסניפים.

"הערכים שלנו אומרים שאנחנו לא יכולים להתעלם מהסבל האנושי המיותר שמתחולל באוקראינה", כתב נשיא ויו"ר מקדונלד'ס, כריס קמפצ'ינסקי, וציין כי הוא לא יודע מתי ייפתחו מחדש הסניפים ברוסיה.

עשרות חברות הודיעו כבר קודם לכן על הפסקת הפעילות ברוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה, ביניהם: אפל, גוגל, נייקי, אדידס, איקאה, שאנל, טויוטה ועוד.

בתוך כך, ראש עיריית קייב, טיטלי קליצ'קו, התראיין ל'ישראל היום' וביקש למסור מסר נוקב לנשיא רוסיה פוטין. "טעית, ותשלם על כך מחיר כואב", אמר קליצ'קו.

ראש העיר מתאר את המצב בבירת אוקראינה, הנתונה במצור כבד: "שומעים אזעקות עשר-עשרים פעמים ביום, ויש לנו תושבים שכבר שבועיים שוהים במקלטים. רוסיה שיחקה כחברה של העולם, אך מדובר באותו הדפוס של האימפריה הסובייטית. לפוטין מנטליות סובייטית והוא קצין קג"ב לשעבר.

לדבריו של קליצ'קו, המסדרונות ההומניטריים, הם "תעמולה רוסית". הוא מסביר שכבר 4 פעמים ניסו לקיים את המסדרונות ההומניטריים, אך הרוסים לא עומדים בהבטחות. "לאנשים אין מים ואוכל", הוא אומר. "רצינו לבנות מדינה מודרנית ודמוקרטית, אבל פוטין רואה באוקראינה חלק מהאימפריה הרוסית. הרוסים רוצים לגנוב לנו את העתיד, ולהפוך אותנו לעבדים".

הרוסים מפציצים בנייני מגורים. ראש העיר טוען כי נראה שמספר ההרוגים עבר את ה-10,000, אך אין דרך למדוד. "מיליונים עזבו את הבית. זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה אלא גם לאירופה", הדגיש.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תגיות:רוסיהאמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה