חדשות בעולם

"מתים ברחובות, אין מה לאכול. ממיסים שלג כדי לשטוף פנים": השבר הכבד של מריופול

שליח חב"ד במריופול, הרב מנחם מנדל כהן, מתאר את ההרס הנורא בעיר. "החנויות ריקות, אנשים ממיסים שלג כדי לצחצח שיניים או לשתות משהו"

  • ז' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב מנחם מנדל כהן, שליח חב"ד במריופול, מדבר על השבר הכבד שפקד את מריופול. "אנחנו נמצאים עמוק בתוך משבר הומניטרי נורא", אומר השליח, שנמצא כעת בגבול בין מולדובה לרומניה. "זה ברמה כזאת שאנשים יוצאים לרחוב לאסוף שלג, להמיס אותו כדי לשטוף פנים, לצחצח שיניים או לשתות משהו. אין מה לאכול. החנויות ריקות, בתי המרקחת ריקים".

שליח חב"ד במריופול מאשים את הרוסים שיורים בזמן מסדרון הומניטרי. "מעדכנים שיש מסדרון הומניטרי ובזמן אמת יורים", תקף. "מי שרוצה לצאת, לוקח סיכון. בשבת ניסינו להוציא אנשים תחת אש, חיכינו שייתנו לנו את האור הירוק, וקיבלנו עדכון בזמן אמת שבזמן שהאוטובוסים עמדו בחניה, 20 אוטובוסים הושמדו. מתנהלת כאן לוחמה פסיכולוגית ברמה הכי אכזרית שיכולה להיות".

"אני יודע ממקור ראשון שיש מתים ברחובות שאף אחד לא ניגש אליהם, כי אי אפשר להוציא אותם", הוסיף הרב כהן לתאר. דיווח זה מצטרף לעדכון של סוכנות הידיעות AP כי גופות מוטלות ברחובות מריופול.

שר החוץ האוקראיני, דימטרי קולבה, האשים: "רוסיה ממשיכה להחזיק יותר מ-400,000 תושבים במריופול כבני ערובה. היא מונעת סיוע הומניטרי ופינויים, וההפגזה ללא הבחנה נמשכת. קרוב ל-3,000 תינוקות שזה עתה נולדו אין תרופות ומזון".

מאות אלפי תושבי העיר רק רוצים להימלט ממנה, אך הרוסים מפרים שוב ושוב את הפרת האש. "בבקשה, מסדרון הומניטרי עבור אנשים. אנחנו לא מבקשים משהו מעבר לכך", קראה תושבת אשדוד, טטיאנה גולדין, שראתה את אימא שלה בטלוויזיה נמצאת ברחוב במריופול וזועקת לעזרה. גולדין שאינה יודעת היכן אמה והאם היא בחיים, זעקה: "אני רוצה להזכיר לכל העולם. יש לנו באבי יאר אחד, זה הולך להיות באבי יאר כפול".

כבר יותר משבוע תושבי מריופול חיים תחת הפצצות רוסיות, סובלים ממחסור חמור במים וחשמל, וחווים שיבושי קליטה קשים בטלפונים. על פי הדיווחים הרשמיים, 1,170 אזרחים נהרגו במריופול בשבועיים האחרונים.

תגיות:אוקראינהמלחמהמריופול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה