חדשות בארץ

לאחר שנות נתק ביחסי ישראל-טורקיה: הרצוג נפגש עם ארדואן

לאחר שנים של נתק ביחסים בין שתי המדינות, המריא הנשיא יצחק הרצוג לביקור בטורקיה ונפגש עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. ההתחממות ביחסים מגיעה על רקע המשבר הכלכלי בטורקיה

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
הרצוג וארדואן, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)הרצוג וארדואן, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

אחרי שנים ארוכות של נתק בין המדינות, ללא ביקורי בכירים הדדיים, הנשיא יצחק הרצוג נחת היום (רביעי) בטורקיה ונפגש עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן בארמונו. לאחר קבלת הפנים להרצוג, התפנו שני המנהיגים לשיחה בארבע עיניים. השניים צפויים לדון באפשרות לכונן מחדש את שיתוף הפעולה בין המדינות - שיתוף פעולה שנעצר בשנים האחרונות.

הרצוג הינו המנהיג הישראלי הראשון המבקר בטורקיה מאז שנת 2008. על פי ההערכות, טורקיה רואה בישראל מדינת מפתח בדרך להתקרב לארצות הברית, עניין משמעותי מבחינתה על רקע המשבר הכלכלי הקשה במדינה.

המפגש המדובר התאפשר לאחר שארדואן החל בחודשים האחרונים לחמם את היחסים עם ישראל, בין היתר כאשר לפני כחצי שנה התקשר לברך את הרצוג על היבחרו לנשיא. השניים שוחחו בשנית כאשר ארדואן סייע בשחרורם של בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין ממעצרם בטורקיה.

בטרם עלה למטוס בנתב"ג, מסר הרצוג הצהרה קצרה לתקשורת: "היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים לישראל, חשובים לטורקיה וחשובים לאזור כולו. בוודאי ובוודאי כשהסדר העולמי מתערער, טוב ונכון שתישמר היציבות והשותפות באזור שלנו, ואת זה הדגשתי בביקוריי ביוון ובקפריסין בשבועיים האחרונים ובשיחות עם מנהיגים".

"לא על הכל נסכים ובוודאי שמערכת היחסים בין ישראל לטורקיה ידעה עליות ומורדות ורגעים לא פשוטים בשנים האחרונות, אבל אנחנו ננסה לאתחל את היחסים ולבנות אותם בצורה מדודה וזהירה ובכבוד הדדי בין המדינות", הוסיף הרצוג. "החזון שלי הוא שיהודים, מוסלמים ונוצרים יחיו בשלום באזורנו,  בצורה שתביא להם שגשוג וחיים מושלמים".

הרצוג הדגיש, כי ביקורו בטורקיה מתואם עם ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד: "אני מקווה שבעקבות הביקור שלי יתחיל תהליך רציני עם טורקיה, שיח מעמיק ברמות שונות, ונראה בסופו של דבר התקדמות ביחסים ותוצאות טובות".

מלבד פגישה עם הנשיא הטורקי, יכלול ביקורו של הרצוג גם פגישה עם הקהילה היהודית בבית הכנסת "נווה שלום", לאחריה ימריא בחזרה לישראל.

תגיות:טורקיהיצחק הרצוגרג'פ טאיפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה