חדשות בעולם

"אות קלון": האוליגרך היהודי ויתר על אזרחותו הרוסית

ליאוניד נבזלין בן ה-62, הידוע כאחד ממבקריו החריפים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודיע כי לאור התנהלותה של רוסיה הוא מוותר על אזרחותו הרוסית: "אם לחשוב על אזרחות נוספת, הייתי גאה לקבל דרכון אוקראיני"

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
בעיגול: נבזלין (צילומים: shutterstock; Orel Cohen/Flash90)בעיגול: נבזלין (צילומים: shutterstock; Orel Cohen/Flash90)
אא

לצד הסנקציות האמריקאיות והמערביות שמוטלות על רוסיה, וצפויות ללחוץ אותה מבחינה כלכלית, נראה שגם אזרחים פרטיים נוקטים בצעדי מחאה עצמאיים משלהם.

איש העסקים והאוליגרך היהודי ליאוניד נבזלין בן ה-62 הודיע אמש (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא לא מעוניין יותר באזרחותו הרוסית ולכן מוותר עליה. לא מדובר בצעד מפתיע מבחינתו של נבזלין, שכן הוא ידוע כמבקר חריף של משטר פוטין.

"כל מה שפוטין נגע בו גווע", כתב נבזלין. "אזרחות רוסית כשלעצמה הפכה לאות קלון שאינני רוצה לשאת עוד. אני נגד המלחמה, אני נגד הכיבוש, אני נגד השמדת העם האוקראיני. אני אזרח ישראל, ואם לחשוב על אזרחות נוספת – הייתי גאה לקבל דרכון אוקראיני".

עוד כתב האוליגרך: "אני לא יכול להרשות לעצמי להיות אזרח של מדינה שהורגת ילדים של מדינה אחרת, ושמענה את ילדיה שלה שלא מסכימים למעשים האלה. רוסיה נהייתה פשיסטית מדי. התרבות, השפה והשורשים הרוסיים נשארים כמובן איתי, ואולי יבוא יום וארצה שוב לקבל אזרחות רוסית".

נבזלין היה מראשוני היזמים הצעירים ברוסיה שלאחר התפרקות ברית המועצות, והיה בין מקימי חברת הנפט "יוקוס". לצד זה הוא נחשב לאחד ממבקריו החריפים של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, ולא חשש להאשים אותו בין היתר במותו של סוכן ביון שהתנגד למשטר.

בשנת 2003 עלה נבזלין לישראל עם משפחתו, ובהיעדרו הורשע ברוסיה בניסיון רצח. נבזלין מצדו טען שמדובר בניסיון השתקה. מדינות שונות, בהן ישראל, סירבו לבקשת רוסיה להסגירו, בטענה שהראיות שהרוסים מצאו נגדו אינן קבילות.

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןליאוניד נבזלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה