חדשות בארץ

"למנוע הסלמה": המפכ"ל הורה לא לאכוף צווי הריסה בחברה הערבית במהלך הרמדאן

לצד תגבור הכוחות בעיר העתיקה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הורה שלא לעסוק בפעילות אכיפה של צווי הריסה במהלך חודש הרמדאן כדי לא 'להעיר' את השטח. ח"כ איתמר בן גביר תוקף: "שבתאי - הביתה"

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
שבתאי (צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)שבתאי (צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

המשטרה נערכת לקראת חודש הרמדאן המוסלמי, שצפוי להתחיל בעוד כמה שבועות. על פי הדיווח היום (רביעי) ב"הארץ", מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי יצא בהוראה חדשה שלא להוציא לפועל צווי הריסה בתקופה זו, על מנת למנוע הסלמה במצב הביטחוני. תקופת הרמדאן ידועה כתקופה מורכבת ונפיצה, שבמהלכה מוטל עומס רב על כוחות הביטחון.

לפי ההנחיה, המשטרה תימנע בין היתר מפינוי ומימוש צווים במזרח העיר ירושלים כמו גם בנגב, וביצוע הצווים יידחה לאחר הרמדאן. בשנים האחרונות פעלו כוחות הביטחון תחת ההבנה כי לא כדאי להוציא לפועל צווי פינוי בתקופת הרמדאן כדי לא לעורר את השטח. "זה כמו שלא נפנה משפחה יהודית מביתה בעיצומו של חול המועד", טען בכיר במשטרה בריאיון עם "הארץ".

במקביל להוראה של שבתאי, עשרות שוטרים יצטרפו בימים הקרובים ויתגברו את הכוחות הקבועים בעיר העתיקה בירושלים, בין היתר לאור פיגועי הדקירה שהתרחשו בעיר בימים האחרונים.

כמו כן, אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל כבר הכריזו על פתיחה בשביתת רעב החל מ-25 במרץ, כמחאה על ההחמרה בתנאי הכליאה שלהם מאז בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע לפני כחצי שנה.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף את ההוראה החדשה של שבתאי: "באיזו עוד מדינה היה עומד מפכ"ל המשטרה ואומר לגנבים 'תמשיכו לגנוב עוד חודש ולא נעשה לכם כלום'? אז למדינה הזאת קוראים ישראל ולמפכ"ל קוראים קובי שבתאי. אחרי שנכשל בשומר החומות והפשיעה מתגברת מיום ליום, מישהו יכול להסביר למה הוא עדיין בתפקיד? שבתאי - הביתה".

גם יו''ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, הצטרף לביקורת: ''מפכ''ל המשטרה חייב לסיים מיידית את תפקידו. מפכ''ל שמעז להודיע שלא תהיה אכיפת חוק כלפי מגזר ספציפי למשך חודשיים, פוגע באופן אנוש בשלטון החוק ורומס את הדמוקרטיה. העובדה שהוא מעניק את ה'פרס' הזה דווקא למגזר המוסלמי כדי לא להרגיז אותו בזמן הרמדאן, מעידה על פחדנות ואוזלת יד בלתי נתפסת המובילה את ישראל לחוסר תפקוד, אנרכיה ואסון".

תגיות:חודש הרמדאןהחברה הערביתקובי שבתאיאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה