חדשות בעולם

שבר כבד במריופול: גופות מוטלות ברחובות. הרשויות מתכננות לחפור קברי אחים

הרשויות במריופול מתכננות לחפור קברי אחים על מנת לקבור את הגופות המתגוללות ברחובות. התושבים ממיסים שלג בשביל מים, ופורצים לחנויות מזון בחיפוש אחר פת לחם

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוכנות AP מדווחת הבוקר (רביעי) כי המצב הומניטירי בעיר מריופול, שהופגזה ללא הרף בימים האחרונים – קשה מנשוא. גופות מוטלות ברחובות, והרשויות במקום מתכננות לחפור קברי אחים עבור הקורבנות. המזון והמים אזלו בעיר, ותושבים רעבים פורצים לחנויות מזון בחיפוש אחר פת לחם. עקב המחסור במים, תושבי העיר ממיסים את השלג היורד במקום ומשתמשים בו. עוד מדווח מהעיר כי תופעות גניבה וביזה הפכו לתופעות נפוצות למדי בעיר, ונגנבים אף מוצרים מחנויות בגדים וריהוט.

מאות אלפי תושבים עדיין שוכנים במריופול הנצורה ומקווים להימלט, אך כמה הפסקות אש מקומיות שהוכרזו שם השבוע – הופרו ברגל רוסית גסה. העיר הנצורה מוכת האסון מהווה דוגמה כואבת לשבר שפקד את אוקראינה. מספרים מדויקים של הרוגים עדיין אין, אך על פי ההערכות, המוני אזרחים נהרגו במלחמה. האו"ם מדווח כי יותר מ-2.2 מיליון פליטים, קרוב למחציתם ילדים, ברחו מהמדינה המופגזת ללא הרף.

לאחר שנכשלו הרוסים ב"ניצחון בזק" על קייב בפרט ואוקראינה בכלל, הם משתמשים בטקטיקה אכזרית במיוחד. הצבא הרוסי מטיל מצור על הערים, במטרה לגרום לכניעתם של התושבים עקב מחסור במים, מזון, חשמל ושאר מוצרים חיוניים. בטכניקה זו השתמשה מוסקבה גם בצ'צ'ניה ובסוריה, עד לכניעת תושביהן.

שלטונות אוקראינה נערכים לאפשרות שגם הבירה קייב תכותר כמו מריופול. אזעקות רבות נשמעות בעיר, והתושבים נקראו להיכנס למקלטים. המודיעין הבריטי דיווח הבוקר שלמרות פערי הכוחות האדירים בין צבא רוסיה לצבא אוקראינה, מערכות ההגנה האווירית של הצבא האוקראיני השיגו הצלחות מרשימות בסיכול פעילותם של מטוסי הקרב הרוסיים.

בתוך כך, איש העסקים והפילנתרופ הישראלי ליאוניד נבזלין החליט לוותר על אזרחותו הרוסית. "כל מה שפוטין נגע בו – גווע", תקף את הנשיא הרוסי. "אזרחות רוסית כשלעצמה הפכה לאות קלון שאינני רוצה לשאת עוד. אני נגד המלחמה, אני נגד הכיבוש, אני נגד השמדת העם האוקראיני. אני אזרח ישראל ואם לחשוב על אזרחות נוספת, הייתי גאה לקבל דרכון אוקראיני".

איך ייתכן שילדים קטנים סובלים ונהרגים במלחמה? הרב זמיר כהן עונה לנו על התהיות הקשות, בסרטון משנה חיים בן 5 דקות:

 

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה