חדשות בארץ

מסלול עוקף כנסת: כהנא יעביר את חוק הגיור כהחלטת ממשלה

חוק הגיור, המאפשר לרבני ערים לגייר בניגוד לדעתם של רוב גדולי ישראל, יקודם כהחלטת ממשלה. ככל הנראה, תוך שבועיים יוכלו רבני ערים לגייר

  • ו' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הרס היהדות - מבפנים: לאחר שהבין כי אין רוב בקואליציה לקידום חוק הגיור, החליט השר לשירותי דת מתן כהנא להביא את מתווה הגיור כהחלטת ממשלה בשבועיים הקרובים. על פי הפרסום הבוקר (רביעי) ב'כאן רשת ב', השר נחוש בדעתו לאפשר לרבני הערים לגייר ללא חוק, ובאמצעות הצעת מחליטים של הממשלה בלבד.

המהלך תואם עם שותפיה של ימינה בקואליציה, ישראל ביתנו ויש עתיד. כהנא יעלה את הנושא בישיבת ממשלה בשבועות הקרובים, זאת על מנת לקדם את חוק הגיור מיד בפתיחת כנס הקיץ לאחר חג הפסח.

ככל הנראה, כבר ביום ראשון הקרוב חוק הגיור יאושר בהצעת מחליטים. כך יוכלו רבני ערים להתחיל להקים באופן מיידי את מערך הגיור הפרטי שלהם, בלי לחכות לסוף הליך החקיקה. יצוין כי מתווה זה קודם על ידי כהנא ושותפיו שונאי הדת, בניגוד חמור לדעתם של הרבנים הראשיים, דייני ישראל, ורובם המוחלט של גדולי התורה.

חוק הגיור יקודם במקביל גם במושב הקיץ, זאת כדי להקשות על ביטולו בעתיד.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הגיב בחריפות: "לא איראן, לא קורונה וגם לא זרם הפליטים מאוקראינה, יש רק נושא אחד שממשלת בנט הכריזה נגדו 'מצב חירום מיוחד' - הצביון היהודי בארץ ישראל. באובססיביות חסרת שליטה ותוך רמיסת הכנסת, כהנא חותר בכל דרך כדי לפרק את כל מה שנותר פה מהצביון היהודי. למרות האיתותים לאורך כל הדרך בקשיים המתגלים בהעברת החוק, הוא מכביד את לבו כשהוא מאבד כל רגש לשמירת הערכים היהודיים במדינה. המחדל הזה יהיה רשום על כל חבריו למפלגת ימינה ותקווה חדשה, איש מהם לא יוכל להינקות מהפשע הזה".

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, ועימם רובם המוחלט של רבני ישראל מתנגדים נחרצות לחוק. במכתב ששלחו הרבנים הראשיים הם קראו לממשלה לא לאשר חוק רגיש כזה, ללא תמיכתם של גדולי ישראל: "קבלת החלטה בנושא רגיש וחשוב זה מתוך התעלמות מעמדתם של הרבנים הראשיים ושל דייני ישראל וכן של כל גדולי התורה, היא קרע בעם ויביא בהכרח להקמת קהילות נפרדות בישראל. אליהם הצטרפו גם רוב רובם של רבני התפוצות שהביעו דעתם כנגד המתווה המוצע. ההחלטה העקרונית ליתן סמכות לגיור לכל רב עיר החפץ בכך, ללא תקנון מסודר על פי הוראות הרבנות הראשית, וכן ליתן לרבני העיר תוקף של ראש עדה לצורך אישור רישום שינוי הדת, זו פירצה גדולה ומהווה סכנה לאחדותו של עם ישראל".

מה כל כך חמור בחוק הגיור? צפו ב-2 דקות:

(וידיאו: ארגון חותם)

תגיות:חוק הגיורמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה