חדשות כלכלה

עליית מחירים גם בפסח: המצות והעוגיות מתייקרות

היצרנים מדווחים על עלייה במחירם של חומרי הגלם המשמשים לייצור מצות ועוגיות כשרות לפסח, אשר עשויה להתגלגל לכיסו של הצרכן. אז כמה זה יעלה לכם?

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גל עליות מחירים שוטף את המדינה בחודשים האחרונים, ונראה שהעליות לא יפסחו גם על המוצרים לחג הפסח. לפי דיווח היום (שלישי) בגלי צה"ל, בפסח הקרוב צפויה עלייה במחירי המצות ובמחירי העוגיות הכשרות לפסח.

לפי הדיווח, העלייה המשמעותית יותר צפויה דווקא במצות עם הכשר מהודר – בשיעור של עד 8 אחוז. במצות עם הכשר רגיל, שמחירן זול יותר, צפויה גם כן עלייה, אך היא תהיה מתונה יותר ותגיע לעד 2.5 אחוז ממחירן עד כה.

גם חובבי העוגיות הכשרות לפסח יספגו פגיעה בכיס, שכן מחירן צפוי לעלות בטווח של בין 6-10 אחוז.

יצרני המצות והעוגיות הודיעו לרשתות השיווק כי הסיבה לעלייה נובעת, בין היתר, מעליית מחירי החיטה בעולם, כמו גם בגלל עליית מחירי הביצים. ככלל, מדווחים היצרנים על עלייה במחירם של חומרי הגלם. הם ציינו גם כי ישנו מחסור בידיים עובדות בפסי הייצור, וכי נרשמה עלייה גם במחירי האריזות כחלק מעליית המחירים העולמית.

הזווית החיובית על כל הנושא היא, שייתכן שהעלייה המדוברת לא תורגש ממש עבור אלה שקונים ברשתות המזון הגדולות, שכן אלה עשויות להחליט לספוג את עליות המחירים ולהציע מבצעים, על מנת למשוך אליהם את הלקוחות.

תגיות:מצותעוגיותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה