חדשות בעולם

ביידן בסנקציה משמעותית: "אוסרים על רכישת גז ונפט מרוסיה"

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הודיע על החרפת הסנקציות נגד רוסיה, והכריז על איסור ייבוא גז ונפט ממנה. גם בריטניה הצטרפה לסנקציה באופן חלקי

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

הסנקציות מחריפות: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע היום (שלישי) רשמית, כי ארצו לא תייבא נפט וגז מרוסיה. מדובר בסנקציה משמעותית שעד כה נמנעו האמריקנים לנקוט בה, גם בשל המשמעות הכלכלית הגדולה שלה עבור שתי המדינות.

"אנחנו פוגעים כעת בעורק הראשי של הכלכלה שלהם", אמר הנשיא ביידן בהצהרתו. הוא הדגיש שהוא לא מוכן שרכישת הנפט והגז תסייע לממן את המלחמה של רוסיה באוקראינה, והוסיף שהאיסור האמריקני יהיה בגדר "מכה קשה למכונת המלחמה של פוטין".

ביידן הבהיר, כי הצעד עלול לגרום לעלייה במחירי הדלקים בארצות הברית. הוא ציין גם שהוא מודע לפוזיציה הבעייתית של בעלות הברית האירופיות של ארצו, והעריך כי הן לא יכולות להטיל איסור דומה, כיוון שהוא יפגע גם בהן מבחינה כלכלית.

הנשיא האמריקני גם ציין לחיוב את השפעתן של הסנקציות עד כה ופגיעתן בכלכלה הרוסית, כפי שמתבטא בין היתר בירידת ערכו של הרובל הרוסי. "אני משבח את החברות שיצאו מרוסיה קודם לאיסור", אמר, "הן הובילו על ידי מתן 'דוגמה אישית'".

בסיום דבריו הבטיח ביידן שארצות הברית תמשיך לסייע בציוד לאוקראינה, והצהיר: "פוטין אולי יצליח לכבוש ערים אבל לא יוכל להחזיק באוקראינה. אוקראינה לא תהיה זירת ניצחון של פוטין".

שעות ספורות לפני נאומו של ביידן, הכריזה גם בריטניה – שאינה חברה באיחוד האירופי – על צעד דומה נגד אוקראינה, אך מרוכך יותר. במסגרת ההחלטה, תאסור בריטניה על ייבוא נפט רוסי בהדרגה עד סוף השנה, על מנת לרכך את המכה עבור השווקים. החרם לא כולל, נכון לעכשיו, את הגז הרוסי, אך ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון הודיע שארצו ממשיכה לגבש את האסטרטגיה שלה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

תגיות:רוסיהגזאוקראינהנפטג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה