חדשות בעולם

זלנסקי: "לא עוזב את קייב, מקווה שיהיה סוף טוב"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש הממשלה נפתלי בנט שוחחו בפעם הרביעית. זלנסקי התראיין לרשת ABC והבהיר שאוקראינה תמשיך להיות איתנה. ברקע, הנשיא האוקראיני הקודם יצא בביקורת מרומזת כנגדו

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחחו היום (שלישי) בפעם הרביעית בשבוע האחרון. בציוץ שפרסם זלנסקי בטוויטר הוא עדכן על שיחת הטלפון: "שוחחתי עם נפתלי בנט. הודיתי לו על מאמצי התיווך, ושוחחנו על דרכים לסיים את הלחימה והאלימות".

השיחה הזאת מצטרפת לשיחה שקיים היום בנט עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שהגיע לישראל. בשיחתם דיברו השניים על הסכם הגרעין המתגבש, כמו גם על המצב באוקראינה.

מוקדם יותר היום העניק זלנסקי ראיון לרשת ABC האמריקאית, בה חזר על בקשתו שהמערב יתייצב לצד אוקראינה בשעתה הקשה. "אם העולם יעמוד מהצד הוא יאבד את עצמו לנצח", אמר. "אוקראינה נלחמת עבור ערכים שזהים לכולנו, ערך החיים, הזכות לחיים עבור כל אחד ואחד. את הזכות הזו הכובשים החלשים רוצים לשלול מאיתנו, וזה מה שהעולם צריך להגן עליו".

זלנסקי התייחס לבקשתו מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שיסייע לאוקראינים בסגירת השמיים: "אמרתי לנשיא שהדבר הכי חשוב הוא אבטחת השמיים. הרוסים מפגיזים אותנו מהאוויר עם מטוסים, מסוקים. אנחנו לא שולטים בשמיים".

הנשיא האוקראיני התייחס גם לחשש האמריקאי שסגירת השמיים תגרור את ארצות הברית למלחמה ישירה מול רוסיה: "אנחנו חלק מאירופה. משום מה כולם חושבים שאנחנו רחוקים מאמריקה או מאירופה. אתם חייבים להגן עלינו. עכשיו זה אנחנו, מחר זה אתם".

זלנסקי דיבר לבסוף על תקוותו לסיום המלחמה: "אני לא עוזב את קייב. אני המנהיג של המדינה הזו ואני נשאר בה. כמובן שאני מקווה שהסוף של המלחמה הזו יהיה כמו בסרטי הוליווד – סוף טוב ושמח".

גם שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק, דיבר היום על המצב בארצו כשהתארח בכנס ה-INSS בישראל. קולו נשבר בדמעות כשסיפר: "אנחנו לא מצליחים לחלץ פצועים. יש אלפים רבים של קורבנות. אין היגיון במה שקורה באוקראינה. זו מתקפה ברברית של האויבים שלנו ורצח עם באוקראינה. גם כשנפתחו המסדרונות ההומניטריים נהרגו המון אזרחים". הוא השווה בדבריו את המצב שאוקראינה חווה כעת באזורים מסוימים, למצבה הקשה של ישראל במלחמת יום הכיפורים.

בתוך כך, זלנסקי זכה היום גם לביקורת מסוימת מתוך אוקראינה – הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ', שכיהן בתפקיד בין השנים 2010-2014, קרא לו לעצור את הלחימה בכל מחיר. "אני יודע שיש לך הרבה יועצים, אבל באופן אישי – אתה חייב לעצור את שפיכות הדמים ולהגיע להסכם על הפסקת האש כמה שיותר מהר", אמר.

"מהיום הראשון שלך בתפקיד הנשיא הבטחת לעצור את המלחמה באוקראינה", הוסיף הנשיא לשעבר, שנחשב לבעל דעות פרו-רוסיות. "זו הסיבה היחידה שכל האוקראינים תמכו בך. היית יכול להיות נשיא השלום, אבל כפי שאנחנו רואים עכשיו, זה לא קרה". באוקראינה נשמעו קולות, לפיהם ינוקוביץ' אמר את הדברים כיוון שהוא רוצה למתג את עצמו כמנהיג אפשרי במקרה שהרוסים יכבשו את קייב וירצו למנות שליט חלופי לזלנסקי.

תגיות:רוסיהאוקראינהג'ו ביידןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה