חדשות בעולם

עדויות מצמררות מאוקראינה: ילד מת ממחסור במים, "זחלתי ליד גופות של שכנים"

הצבא הרוסי מפגיז ומפציץ בנייני מגורים: אם וילדיה נהרגו בזמן שניסו להימלט מאירפין שבפרברי קייב. תמונות הגופות זעזעו את העולם

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום ה-12 ללחימה באוקראינה: הממשלה האוקראינית אישרה הבוקר (שלישי) שנפתחו מסדרונות הומניטריים בעיר סומי שבצפון-מזרח המדינה ובעיר אירפין שבפרברי הבירה קייב. המשלחת הראשונה כבר יצאה מהעיר אל עבר העיר פולטבה שבדרום אוקראינה. הפינוי החל בשעה 10:00 ונעשה בשיירת אוטובוסים, שמאחוריה יוכלו לנסוע גם מכוניות פרטיות. המשלחת כללה אזרחים אוקראינים וכן תיירים.

בהפצצה הלילה על העיר סומי נהרגו 21 אזרחים, בהם שני ילדים. בתים הוחרבו כליל וחלקם עלו באש.

העיר אירפין שבפרברי קייב ספגה בימים האחרונים הפגזות בלתי פוסקות. אזרחים ניסו לברוח ממנה, ותועדו עוברים מעל גשר הרוס ונהר, תוך אש רוסית כבדה. באחת מההפגזות הללו השבוע נהרגו אם וילדיה בזמן שניסו גם הם להימלט, ותמונות גופותיהם עוררו זעם ברחבי העולם.

הצבא הרוסי ממשיך הבוקר להפגיז ולהפציץ ערים נוספות באוקראינה: בעיר חרקוב נפגעו בתי מגורים. אחד הפצועים, דמיטרי סדורנקו, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי הפגז פגע בקומה הרביעית, קומה אחת מתחתיו. "מיד אחרי הפגיעה הכול החל לעלות באש ולהתפרק", הוא שחזר בעודו פצוע ומאושפז בבית החולים. סדורנקו סיפר כי הקומה קרסה תחתיו, אך הוא הצליח לפלס לעצמו דרך בזחילה אל מחוץ לקומה השלישית, תוך שהוא חולף על פני גופותיהם של כמה משכניו.

הפגזות כבדות גם בפרברי הבירה קייב. אתמול נהרגו 13 בני אדם בהפצצה, והבוקר ציין ראש העיר, אנטול פדרוק, שההפגזות נמשכות "יומם ולילה". לדבריו, לא ניתן לפנות משם גופות. "הכלבים קורעים אותן לגזרים ברחובות, זה סיוט", אמר לסוכנות הידיעות AP.

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי טען הבוקר כי ילד מת מהתייבשות בעיר מיורפול בשל מחסור במים בעקבות המצור הרוסי על העיר. עוד האשים הנשיא את רוסיה בכישלון המסדרונות ההומניטריים: "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים"

אזרחי קייב נערכים לקבלת הצבא הרוסי עם מאות מחסומים מאולתרים, העשויים שקי חול, חוטי מתכת ובלוקים של בטון. האזרחים הזועמים הציבו גם קוצי מתכת בכיכרות, כדי לחסום את האפשרות שטנקים ייכנסו לעיר.

הצבא האוקראיני מדוח כי הכוחות הרוסים איבדו את מורל הלחימה. בהודעה שפרסמה אוקראינה נטען ש"הכובשים איבדו את המורל, הם פונים יותר ויותר לביזה ולהפרה של החוק ההומניטרי הבינלאומי".

האוקראינים, שמיירטים שיחות של חיילים רוסיים, מדווחים שהחיילים ציינו בשיחות לבתיהם כי המלחמה עלולה להימשך מספר חודשים. "אנחנו המומים למראה כל כך הרבה גופות", אמרו. "רוצים הביתה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון שמעורב בניסיונות הגישור, התייחס לשיחות בין מוסקבה לקייב, ואמר כי הוא לא צופה שמשא ומתן בין נציגי המדינות, יוביל לסיום המלחמה באוקראינה. מקרון ציין שאמר לפוטין כי הפסקת אש היא תנאי הכרחי להתחלה של דיאלוג אמיתי, אך פוטין מצידו סירב.

האו"ם מדווח שנכון לעכשיו, יותר משני מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה מפרוץ הלחימה. מדובר במשבר הפליטים העצום ביותר במאה הנוכחית.

איך ייתכן שילדים קטנים סובלים ונהרגים במלחמה? הרב זמיר כהן עונה לנו על התהיות הקשות, בסרטון משנה חיים בן 5 דקות:

 

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה