חדשות בארץ

מקרה הפוליו בירושלים: "מניחים שמדובר בקצה הקרחון, ויש עוד עשרות או מאות מקרים"

לראשונה מזה 30 שנה התגלתה חולת פוליו בירושלים. ההנחה במשרד הבריאות היא כי מדובר רק בקצה הקרחון

  • ה' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חולת פוליו בת 4 התגלתה בירושלים, ובמערכת הבריאות חוששים כי מדובר רק בקצה הקרחון, וכי יש עוד עשרות או מאות מקרים של הדבקה בנגיף הקשה.

במשרד הבריאות אף מינו פרויקטור מיוחד שיטפל במקרה ובחקירה האפידמיולוגית, וקוראים לכל מי שאינו מחוסן לנגיף - למהר ולהתחסן.

ד"ר שרון אלרעי פרייס העריכה הבוקר (שלישי) כי ישנם חולים נוספים. "במדינה יש מערכת ניטור מתקדמת כדי למגר את המחלה בארץ, וראינו סימנים בביוב בירושלים, אנחנו מניחים שהילד שחלה הוא קצה הקרחון ושיש עוד עשרות או מאות מקרים של אנשים שמסתובבים כרגע עם הוירוס הזה', אמרה בראיון לרשת ב'.

אלרעי פרייס הוסיפה כי "לא הייתי קוראת לזה התפרצות. אנחנו חוקרים את הביוב בירושלים ובשאר הארץ כדי להבין את היקף התופעה".

ד"ר אלרעי פרייס הדגישה כי כרגע ע"פ דגימות וניטורים שנעשו, חוץ מירושלים, לא נמצאו שרידים של נגיף הפוליו במקומות נוספים בארץ. מי שילדיו מחוסנים אינו צריך לדאוג. "ילד מחוסן הוא ילד מוגן", סיימה אלרעי פרייס.

פרופ' רפי קרסו, שטיפל בכל חולי הפוליו שנדבקו ב-1989, מבקש להרגיע: "אנחנו לא עומדים בפני מגיפה", אמר בראיון לרדיו 103FM. "רובה המוחלט של האוכלוסייה מחוסן". פרופ' קרסו הסביר כי "פוליו הייתה מגפה שפגעה והרגה הרבה בדורות הקודמים, עד שבאו החיסונים וכמעט מיגרו את המחלה מהעולם, אך יש כאלה שמתעקשים לא לקבל את החיסון, ואלו חלק מהאוכלוסיות, אני מוכרח להגיד בכאב, שבכלל מתנגדות לחיסונים, כמו שקרה עם החצבת לפני לא הרבה זמן. אם הילד היה מקבל חיסון הוא לא היה נדבק".

"הילדים מקבלים 4 מנות בשנה הראשונה לחייהם, וכך הם מוגנים", הדגיש פרופ' קרסו. "בשנת 1988 היו ילדים שבשלב מסוים את החיסון ונדבקו. זו מחלה מאוד קשה. יש גם את הפוסט פוליו - ההחמרה של הסימנים.

"חובה להתחסן. השם יעזור, אבל השם עוזר למי שעוזר לעצמו. אני מאוד מקווה שכולם ירוצו עכשיו להתחסן כי זו באמת מחלה שהעולם המערבי מיגר אותה, היא לא קיימת כמעט, והיא קשה, מתים ממנה. אם יש מספר גדול של לא מחוסנים, אני מקווה שיחסנו אותם, זה פשע, החיסון מוכר, ידוע ובטוח, ואם אתה מתחסן אתה בריא", סיים פרופ' קרסו את דבריו.

כזכור, בתחילת השבוע התגלתה בירושלים ילדה בת 4 שנדבקה בפוליו, והיא איננה מחוסנת. הילדה סובלת מחולשה נוירולוגית, והרופאים מקווים שהחולשה תעבור. עם זאת יש לזכור כי הפוליו הוא נגיף קשה מאוד הגורם לשיתוק השרירים. שרירים שנפגעו – אינם יכולים לעולם לחזור לפעולה.

תגיות:מחלהפוליו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה