חדשות בעולם

ניסיון נוסף לעצור את מרחץ הדמים: שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה ייפגשו בטורקיה

ביום חמישי הקרוב ייפגשו שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה בטורקיה, בניסיון להגיע לעצירת המלחמה

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ייפגשו ביום חמישי הקרוב, בניסיון נוסף להגיע לעצירת המלחמה. הפגישה תתקיים באנטליה שבטורקיה, ובה ישתתף גם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו.

היום בשעה 16:00 צפויים להיפגש צוותי המשא ומתן הרוסיים והאוקראינים לסבב נוסף של שיחות, זאת מתוך מטרה להגיע להפסקת אש. זוהי הפגישה השלישית של שני המשלחות, לאחר ששני הסבבים הקודמים הסתיימו ללא תוצאות.

הבוקר הודיע רוסיה כי תאפשר מסדרון הומניטרי לתושבי הערים מריופול, קייב, חרקוב וסומי, ועל כן תנצור את האש במשך הבוקר והצהריים. עם זאת, המסדרון ההומניטרי מוביל את תושבי הערים האוקראיניות לרוסיה ולבלארוס. באוקראינה זעמו וטענו כי "לאזרחי אוקראינה צריכה להיות את הזכות להתפנות לאזורים אחרים בארצם. העמדה הרוסית בלתי מוסרית לחלוטין, ומנצלת את הסבל של תושבי ארצנו".

נוסף לכך, הרוסים אף הפרו את הפסקת האש. במהלך שעות הצהריים המוקדמות דווח כי כוחות הבדלנים הפרו-רוסים תקפו את עיר הנמל מריופול שבדרום המדינה, כשקרבות התרחשו בחלקה המערבי של העיר.

במקביל, שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורנייצ'וק, ביקש להודות לראש הממשלה בנט על מאמצי התיווך שלו, וציין כי הוא רואה בירושלים "מקום אפשרי לקיום שיחות תיווך".

"אנחנו מודים לממשלת ישראל על המאמץ לתווך ביננו לבין רוסיה. זה חשוב גם אם הסיכוי נמוך, יותר חשוב אפילו מנשק", אמר השגריר האוקראיני. בנוסף הודה לממשלה על החלטתה לפתוח בית חולים שדה באוקראינה, ועל הציוד ההומניטרי ששלחה.

"מה שקורה אצלנו דומה למלחמת יום הכיפורים שלכם", הוסיף השגריר האוקראיני. "אנחנו לא בטוחים אם זה מועיל או לא, אבל העובדה שראש הממשלה עזב את הארץ כדי לדבר על שלום – זה חסר תקדים. אני לא מכיר דבר כזה שקרה בעבר. בכל מקרה, אנחנו מעריכים את זה ומקווים שיביא לסיום מרחץ הדמים".

תגיות:אוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה