חדשות בארץ

"מזכיר ימים אפלים": בית כנסת ברמלה הוצת

בית כנסת במרכז העיר רמלה הוצת הלילה. "שפל נורא ופגיעה קשה, מזכיר ימים שחורים משחור לעמנו"

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

קשה לצפיה: בית הכנסת "איילת השחר" במרכז העיר רמלה הוצת אמש (ראשון). אלמונים חדרו לבית הכנסת, שברו חלון והחלו להבעיר את המקום. כיסאו של רב בית הכנסת נשרף, והמקום הקדוש נפגע קשות. בנס השריפה לא כילתה את בית הכנסת כולו.

מתפלל שגר בסמוך מתאר כי שמע פיצוץ עז מרחבת בית הכנסת ומיהר למקום, שם מצא את בית הכנסת בוער. כוחות הכיבוי הוזעקו למקום. חוקרי המשטרה מצאו במקום שאריות של דלק, ששימש ככל הנראה, להצתה.

דוד אמונה, המתגורר ברמלה, זעק על המתרחש: "שוב שפל נורא ופגיעה קשה בבית הכנסת במרכז רמלה", אמר ל'מקור ראשון'. "תמונות של בית הכנסת שרוף מזכירות ימים שחורים משחור לעמנו".

אמונה האשים את הפורעים הערבים, שחוללו את המהומות האלימות ב"שומר החומות" בחודש מאי בשנה שעברה. "אלו פורעים ערבים שמרשים לעצמם פעם אחר פעם, במרכז מדינת ישראל, לירות צרורות בכל שעות היממה, לנהוג באלימות וליידות אבנים ובקבוקי תבערה כלפי ילדים יהודים. כעת הם השליכו בקבוק תבערה לעבר בית כנסת, כנראה שהם לא יהססו להגיע למעשים חמורים בהרבה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב למעשה הנפשע: "המראה של בית כנסת שרוף לקוח מתקופות אפלות בהיסטוריה של עם ישראל. אסור לקבל את שיוויון הנפש בו ממשלת ישראל מתייחסת לתופעות אנטישמיות בליבה של מדינת ישראל.

"השר לביטחון פנים בר לב עסוק בלשלוח את המשטרה לרדוף את המתיישבים ולהכות חרדים במקום להחזיר את הריבונות, המשילות והביטחון בערי ישראל. אני קורא למשטרה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשים את ידה עוד היום על שורפי בית הכנסת ולהביא אותם לדין".

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אם היה מדובר בשריפת מסגד כל העולם היה מזדעק וחברי כנסת היו מפיצים גינויים, אבל כשמדובר בהצתת בית כנסת זה עובר בשקט, בושה. אין משילות ברמלה כמו במקומות נוספים. המשטרה צריכה להקים צוות חקירה מיוחד ולחקור אירועי טרור, לפחות כמו בריסוסי גרפיטי בתג מחיר ולנקוט באגרוף ברזל מול המחבלים: בהרתעה, ענישה ותגובה הולמת לפני שתתרחש הסלמה. המחבלים מזהים חולשה וכשבשטח אין תגובה, הם מרימים ראש ובלי תגובה הולמת הם ימשיכו להרים ראש".

תגיות:רמלהבית כנסתטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה