חדשות בארץ

יו"ר איגוד רופאי הילדים: "לפוליו אין טיפול, והמחלה מעולם לא הוכחדה"

"הפוליו כאן, זו מחלה שלא הוכחדה", מדגיש פרופ' גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים. "והמדאיג ביותר הוא שזו מחלה שאין לה טיפול"

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' צחי גרוסמן, התייחס הבוקר (שני) לילד בן 4 שנדבק בפוליו, זאת לאחר יותר מ-30 שנה שלא היו חולי פוליו בארץ.

"הדבר המדאיג מאוד זה שלפוליו אין טיפול", אומר פרופ' גרוסמן ל-FM103, "זה אפילו לא קורונה. ברגע שהרקמות עברו שיתוק ופגיעה נוירולוגית אין שום פתרון אחר. החשיבות של החיסון דווקא בפוליו היא חשיבות יותר ממחלות אחרות שיש להם טיפולים, אבל פה - אין טיפול.

פרופ' גרוסמן מסביר שהנגיף שנכלל בחיסון הוא נגיף חי מוחלש שניתן בטיפות. "אותו נגיף חי מוחלש עלול במקרים מאוד נדירים הפוך מחי מוחלש לחי אלים, ולתקוף ילדים שמסיבות מסוימות לא חוסנו. ילדים שלא חוסנו הם ללא אף שכבת הגנה, וברגע שהם נתקלים בנגיף כזה – אין לגוף אף התגוננות נגדו".

יו"ר איגוד רופאי הילדים מציין כי החיסון החי מוחלש נבלע במערכת העיכול ומופרש בהפרשות. מסיבה זו הנגיף יכול להגיע בדרכים לא דרכים למגע של ילד אחר עם חומרי מזון או מים. "אם ילד מוגן כמו שצריך על ידי החיסונים השונים לא יקרה לו שום דבר אם הוא יפגוש את הנגיף", הוא מדגיש.

"בחיסוני השגרה במדינת ישראל אנחנו במצב טוב", מציין פרופ' גרוסמן, "יש להורים אמון בחיסוני השגרה. אלו חיסונים שמקבלים קודם כל בטיפת החלב, יש סדרת חיסונים ושם אחוז ההיענות הוא מעל 90 אחוזים וזה אחוז טוב".

גם בשנת 2013 התגלה אירוע של פוליו בביוב. "הפוליו כאן, וזו מחלה שלא הוכחדה", מדגיש פרופ' גרוסמן.

משרד הבריאות פועל כדי למנוע התפרצות של מחלת הפוליו. "נפתחה חקירה אפידמיולוגית שמטרתה לזהות מהיכן הגיע הנגיף המוחלש מתחזק הזה ולבדוק מגעים, בני משפחה", מסביר פרופ' גרוסמן. "בודקים גם את ההפרשות בצואה של הילדים עצמם, כי היום הדרך הנכונה מדעית זה לבדוק הפרשות. הנגיף מסתובב שם ואני מניח שדגימות הצואה של כל המגעים הקרובים יבדקו. אנחנו יכולים למצוא את הנגיף ולרצף אותו מבחינה גנטית ולראות האם הוא זהה לנגיף של הילד".

יו"ר איגוד רופאי הילדים מציין כי אין סיבה לדאגה. "הסיכוי להתפרצות לא גבוה מתוך אותה סיבה שאנחנו מניחים שהאוכלוסייה ברובה הגדול מחוסנים נגד פוליו", הוא אומר. "אני לא מעריך שמכאן תצא התפרצות. היקף המחוסנים יותר גדול מאשר בקורונה, בעיקר בילדים. החיסון נותן כיסוי מלא לזנים הקיימים. היום החיסון המוחלש הוא על שניים במקום שלושה, ובמקרים מאוד מאוד נדירים נדבקים".

תגיות:פוליומחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה