חדשות בארץ

איראן שיגרה כלי טיס חמושים לרצועת עזה – שיורטו ע"י צה"ל

הותר לפרסום כי איראן שיגרה 3 כלי טיס חמושים לרצועת עזה. חיל האוויר הישראלי הפיל את שלושתם

  • ד' אדר ב' התשפ"ב
מטוס F-35 (צילום אילוסטרציה: shutterstock)מטוס F-35 (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לפני כשנה יירט צה"ל שלושה כלי טיס בלתי מאוישים, שנשאו נשק בדרכם לרצועת עזה – כך הותר אמש (ראשון) לפרסום. במערכת הביטחון מעריכים שאיראן ניסתה להשתמש בדרך זו כדי להבריח אמל"ח לרצוע עזה.

שני כלי טיס כאלה הופלו על ידי מטוסי קרב מסוג 'אדיר', ואחד נוסף הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית.

בהודעת דובר צה"ל צוין כי מדובר בפעם הראשונה בעולם שבה מטוסי F35 מפילים כלי טיס בקרב אווירי, וכי ההפלות בוצעו הרחק מגבול ישראל כך שכלי הטיס לא איימו בשום שלב על אזרחים או על מתקנים רגישים בשטח המדינה.

"במהלך חודש מרץ 2021, צה"ל יירט באמצעות מטוסי קרב מסוג 'אדיר' שני מל"טים שהיו בדרכם מאיראן לשטח מדינת ישראל", לשון הודעת הדובר. "יירוטי המל"טים בוצעו בשמי האזור תוך תיאום עם מדינות שכנות, ובכך נמנעה חדירה לישראל. המל"טים היו במעקב מערכות הבקרה והגילוי במהלך כל טיסתם".

העובדה שהמקרה התרחש לפני כשנה ומתפרסם רק הערב איננה מקרית. הרקע הוא ככל הנראה החתימה הממשמשת ובאה על חידוש הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן.

תא"ל רן כוכב, דובר צה"ל כיום ובעבר מפקד מערך ההגנה האווירית של ישראל, טוען שהאיום האיראני מתבטא בפריסה אזורית הולכת ומתרחבת של בסיסי אש שמכוונים לישראל. לדבריו, הטילים האיראנים עוברים שדרוגים טכנולוגיים, והם כעת ארוכי טווח ומדויקים. גם טילי השיוט וכלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן השתכללו. טהרן הצליחה לפתח יכולות של כלי טיס בלתי מאוישים בגדלים שונים ולמשימות מגוונות, מתצפית ועד נשיאת חומרי נפץ לפעולות תקיפה רחוקות, בטווחים של מאות רבות של קילומטרים. איראן משגרת את הטילים וכלי הטיס לשליחיה בעולם - לעיראק, לתימן, לסוריה וללבנון.

כוכב הוסיף והדגיש כי האיום האירני מחייב את צה"ל לקיים תפיסת הגנה ארצית, שתכלול רכיבי מענה וטכנולוגיה חדשה, כמו לייזר ויכולת בלימת האש בשטח האויב.

תגיות:איראןכלי טיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה