חדשות בעולם

פולין במחווה לאוקראינה: דגל באורך 300 מטרים - שמתפרש על פני כמה רחובות

דגל אוקראינה באורך 300 מטרים נפרש בלודז', פולין. שגריר פולין באוקראינה, ברטוש צ'יצ'וצקי, החליט לא לעזוב את קייב, למרות התקפות רוסיות מתמדות. כך למעשה הוא מבקש להביע תמיכתו באוקראינים "ולחזק בהם את רוח הלחימה", כדבריו

אא

בזמן שרוב חברות האיחוד האירופי ומדינות מערביות העבירו את שגרירויותיהן באקוראינה ללבוב (הסמוכה לגבול אוקראינה-פולין) - שגריר פולין ברטוס צ'יצ'וצקי נשאר בקייב כדי להרים את המורל של האוקראינים, כך על פי הדיווח של ה'גארדיאן' הבריטי. 

מאות אלפי תושבים שנותרו בבירה מבלים את הלילה בשינה בתחנות מטרו או במרתפים אך בתגובה לשאלה האם הוא ישן בבונקר מתחת לאדמה השיב שגריר פולין: "למה? אנשים ישנים במיטות, למה אני צריך לישון במרתף?".

חלק גדול מאוכלוסיית העיר נמלט מקייב ברכבות ומכוניות לעבר החלק המערבי והבטוח יותר של המדינה או אף מעבר לגבול - למדינות כמו פולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה או מולדובה. 

לפני הפלישה הרוסית, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, מתח ביקורת על מדינות מערביות שהעבירו את הנציגויות הדיפלומטיות שלהן ללבוב. "יש משימות שניתן לעשות רק על ידי הימצאות פיזית במקום, אבל הסיבה החשובה ביותר להישארות בקייב היא הסמליות", אומר כעת שגריר פולין. "אני מאמין שמה שאנחנו יכולים להשפיע עליו היום הוא המורל של התושבים האוקראינים ורוח הלחימה שלהם. יש להם נשק, יש להם אוכל, יש להם הכל. אבל אני חושב שלעזוב אותם עכשיו יהיה משהו שיכול להפחית את מצב הרוח שלהם", סיכם.

 

 

תגיות:פוליןתמיכהאוקראינהמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה