חדשות בעולם

"פוטין עשה לבנט מניפולציה": הניתוח של הפסיכיאטר הישראלי

מה עובר בראשו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין? זאת השאלה שרבים וטובים מנסים לענות עליה. הפסיכיאטר הקליני אילן רבינוביץ' העניק את הניתוח שלו לשליט הרוסי, והתייחס גם לסיכויי ההצלחה של ראש הממשלה נפתלי בנט בשיחות איתו

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
פוטין (צילום: שאטרסטוק)פוטין (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעוד המלחמה של רוסיה על אדמת אוקראינה הולכת ומתארכת וניסיונות המשא ומתן לא נושאים פרי עד כה, עולה שוב ושוב השאלה - מה עובר בראשו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. על השאלה הזאת ניסה היום (ראשון) לענות הפסיכיאטר הקליני ד"ר אילן רבינוביץ', בראיון לרדיו 103FM.

"נרקיסיסט עם גישות אנטי סוציאליות", פתח רבינוביץ' את הניתוח שלו על מנהיג רוסיה. "כילד קטן שתמיד ניצח בקרבות ג'ודו היה לו מוטו 'אם אתה אמור להיקרא לקרב - קודם תתקוף אתה ראשון'".

הפסיכיאטר תיאר את המשך התפתחות הקריירה של פוטין - שהיה תחילה קצין זוטר, אולם תוך עשור כבש את נשיאות ברית המועצות ומאז עד היום הוא שולט בה ללא מיצרים: "הוא אדם שאין לו אלוקים, הוא מעריץ כוח ושליטה", אמר. "לדידו, רוסיה זה הוא. הוא משוכנע שזאת הייתה טעות גיאו-פוליטית קשה לפרק את ברית המועצות, ועכשיו הוא רוצה להחזיר עטרה ליושנה".

"במשך כל שנות שלטונו דבר אחד ידוע: אם אתה מתנגד לו - תגמור או בארון קבורה או בבית הכלא. אין דבר כזה אופוזיציה לפוטין",  הוסיף רבינוביץ'.

בתשובה לשאלה האם פוטין בכלל שפוי ויכול לעמוד לדין על מעשיו, הצהיר הפסיכיאטר ללא היסוס: "הוא כשיר לעמוד לדין, הוא מאוד מסוכן כי הוא מאוד חכם. הוא יודע לעמוד בצד ולמצוא שעת כושר ללכוד את טרפו". את דבריו הדגים בהתנהגותו של פוטין: "מצד אחר הוא החבר הכי טוב של איראן שקוראת להשמדת ישראל, ומצד שני קורא לראש הממשלה שלנו שיהיה מתווך או לא יהיה מתווך, רק שלא יעזור לאוקראינים. הוא בן-אדם שמעריך רק כוח ובז לחולשה. כל דאלים גבר".

לקראת סיום התייחס רבינוביץ' גם לפגישתו של פוטין עם אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, ודיבר על הסיכויים שהנשיא הרוסי יסכים לפתור את העניינים באופן דיפלומטי: "אני חושב שהוא עשה לבנט מניפולציה. זה לא בלקסיקון של פוטין להתקפל, הוא לא יודע מה זה להתקפל".

הפסיכיאטר סיכם וחידד: "פוטין רגיל לנצח, וחושב שאוקראינה היא חלק מרוסיה. הוא יוכל לעצור רק אם יקבל מצב שבו אוקראינה מפורזת טוטלית והוא יוכל להציג את זה בתור ניצחון, ולהאמין בזה שזה ניצחון שלו".

תגיות:רוסיהנפתלי בנטאוקראינהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה