חדשות בארץ

בנט על מאמצי התיווך: "הסיכוי לא גדול. חובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט למאמצי התיווך שלו בין פוטין לזלנסקי: "העולם עומד בפני טלטלה. הסבל האנושי גדול"

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
בנט (צילום: POOL)בנט (צילום: POOL)
אא

ראש הממשלה בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לביקוריו המדיניים ברוסיה ובגרמניה. "חזרתי לפני כמה שעות ממוסקבה ומברלין. נסעתי לשם במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים, כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", אמר.

"כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב", הוסיף ראש הממשלה. "הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי. יש גם ישראלים שצריכים לחזור הביתה וקהילות יהודיות במצוקה שזקוקות לעזרה. מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב יותר. אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש.

"גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון", הסביר ראש הממשלה את מאמציו בתיווך בין רוסיה לאוקראינה. "כל עוד הנר דולק - חייבים להתאמץ, ואולי עוד אפשר לפעול", הוסיף.

בנט התייחס לגל העלייה של פליטים מאוקראינה שמבקשים להשתקע בישראל. "אנחנו נערכים לגל עלייה משמעותי בעקבות המצב. כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. זה אתגר למדינת ישראל, אבל זה אתגר שעמדנו בו בעבר, פעם אחר פעם", אמר ראש הממשלה.

"רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל", הדגיש בנט.

ראש הממשלה התייחס לשיחות הגרעין בווינה. "במהלך סוף השבוע קרה דבר משמעותי וחיובי - ראש סבא"א, רפאל גרוסי, ביקר בטהרן והחליט לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי", לשון בנט. "זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני. עמדתנו לגבי ההסכם ידועה - חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן".

במקביל לאדישותו של בנט בנוגע לשיחות הגרעין בווינה, הפרשן הפוליטי עמית סגל ציין היום כי מדובר בשיחות שנועדו "למכור את המדינה". כך כתב הבוקר בעמוד האינסטגרם שלו: "לא רק בקייב יש אירועים דרמטיים אלא גם בווינה. שיחות הגרעין שנועדו למכור את המדינה פחות או יותר. זה אירוע די מטורף. אמריקאים ורוסים, המקום היחיד בעולם שבו יש להם אינטרס משותף והם נפגשים זה בווינה, כשאנחנו בתפקיד הכבש בסולחה הזאת. אני מאוד מקווה שבנט קושר את האירוע הזה גם".

תגיות:מלחמהנפתלי בנטאוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה