חדשות בעולם

"לא יכולים לאסוף את הגופות מהרחובות": אוקראינה על סף אסון הומניטרי

רוסיה ממשיכה להפגיז ולהפציץ ערים, כולל באזורים אזרחיים, מתוך כוונה לשבור את רוחו של העם האוקראיני. מיליון וחצי פליטים, רובם נשים וילדים, ברחו מאוקראינה ההרוסה

  • ג' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההערכה באוקראינה היא שהרוסים שינו את טקטיקת הלחימה שלהם, וכעת מתמקד הצבא בהפגזות והפצצות כבדות על ערים, כולל על אזורים אזרחיים, מתוך מטרה לשבור את רוחו של העם האוקראיני, שהתנגדותו העזה לכיבוש הרוסי הפתיעה את הקרמלין.

במהלך הלילה נשמעו מספר פיצוצים עזים בחרקוב. צבא אוקראינה מסר כי הוא מנהל כמה מבצעי הגנה בניסיון להדוף התקפות רוסיות.

המודיעין הצבאי של בריטניה דיווח הבוקר (ראשון) כי עוצמתה של ההתנגדות האוקראינית ממשיכה להפתיע את רוסיה. עוד ציין המודיעין הבריטי כי ההתקפות שמבצעים האוקראינים על קווי ההספקה מאטה את התקדמותם של הרוסים.

האוקראינים ממשיכים לטעון ש-11 אלף חיילים רוסיים נהרגו עד כה על אדמתה. ההערכה היא כי המספר נמוך יותר, אך במערב מציינים שצבא רוסיה ספג בקרב אבדות כבדות הרבה יותר משציפה.

מניין הפליטים שברחו מאוקראינה עתיד לחצות היום את סך המיליון וחצי בני אדם, רובם נשים וילדים. המוני אוקראינים נוטשים מאחוריהם בתים וחיים שלמים, ועם תיק קטן מנסים להימלט אל פולין, רומניה, סלובקיה ומדינות אחרות במזרח אירופה ומרכזה.

העיר מריופול שבדרום אוקראינה מכותרת כולה על ידי הרוסים, וסופגת הפגזות כבדות במשך ימים ארוכים. לתושבי העיר הנצורים אוזלים האוכל, המים והחשמל. "אנחנו לא יכולים לאסוף את הגופות מהרחובות", אמר סגן ראש העיר סרגיי אורלוב ל-CNN. ייתכן שמניין ההרוגים שם עומד כבר כעת על מאות. הבוקר הודיעה מועצת העיר מריופול שבאוקראינה על פינוי אזרחי תחת הפסקת אש זמנית, שיחל ב-12:00 ויימשך עד 21:00.

רוסיה מנסה להצדיק את הפלישה לאוקראינה. הבוקר האשימה התקשורת הרוסית את הממשלה האוקראינית כי היא עמדה על סף פיתוח "פצצה גרעינית מלוכלכת", לדבריהם, המבוססת על פלוטוניום. גם פוטין מקדם בימים האחרונים את הטענה שאוקראינה חותרת לפתח נשק גרעיני, שיסכן מאוד את תושבי רוסיה. אוקראינה, מצידה, טוענת בתוקף שאין לה שום כוונה לפתח נשק גרעיני.

מדינות המערב מחריפות את הסנקציות, ובימים האחרונים החליטו עשרות חברות מסחריות להפסיק על דעת עצמן את פעילותן בשוק הרוסי. חברות "ויזה" ו"מסטרקארד" הצטרפו הלילה לחרם העולמי, ופעילותן תיפסק ברוסיה.

בהמשך היום צפוי נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לשוחח עם הנשיא הרוסי פוטין. ארדואן, כמו בנט יממה קודם לכן, מציע שטורקיה תשמש כמתווכת בין מוסקבה לקייב.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה